Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Flera mail adresser på Apple id


DruttenSE
 Share

Rekommendera Poster

Hej

En liten fråga hur man gör för att att flera mail adresser knuten till mitt apple id?

 

Om jag har en @mac.com adress och vill ha flera men då på @icloud.com, hur gör jag då?

 

Nu är det kompis som tyvärr ha pc som behöver det eftersom Comhem lägger ner sin mail server.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej
Den länken du sänd gäller om man har redan en annan mail adress registrerade. Frågan gällde att skapa en helt ny mailadress som man kopplar till Apple Id. 
Saken är den att polaren har en ComHem adress kopplad till sitt Apple Id och från den sista april så lägger dom ner den servern och då måste hon ha en annan mail kopplad till sitt Apple Id.
Där av frågan. 
 

MED VÄNLIGA HÄLSNINGAr
Leif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Frågan är alltså: hur skaffar man en ny mailadress?

vilken sorts adress vill polaren ha? Gmail är en. Apples icloud är en annan. Om polaren redan har Apple id så har hon väl redan en icloudadress?

Här är mer info: https://macworld.idg.se/2.1038/1.718241/skaffa-flera-icloud-adresser

fråga mer och ge fler detaljer om det är oklart

Sven

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 timmar sedan, DruttenSE säger:

Hej
Den länken du sänd gäller om man har redan en annan mail adress registrerade. Frågan gällde att skapa en helt ny mailadress som man kopplar till Apple Id. 
Saken är den att polaren har en ComHem adress kopplad till sitt Apple Id och från den sista april så lägger dom ner den servern och då måste hon ha en annan mail kopplad till sitt Apple Id.
Där av frågan. 
 

MED VÄNLIGA HÄLSNINGAr
Leif

Är du säker att mailen försvinner ?

Jag har också comhem, för ca två år sedan skrev de att tjänsten skulle försvinna, men sedan ångrade dom sig. Sist jag var i kontakt med kundtjänst visste dom inte när eller om tjänsten skulle upphöra. Jag har inte heller fått nåt mail med info.

Redigerad av boevil
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

19 minuter sedan, boevil säger:

Är du säker att mailen försvinner ?

Jag har också comhem, för ca två år sedan skrev de att tjänsten skulle försvinna, men sedan ångrade dom sig. Sist jag var i kontakt med kundtjänst visste dom inte när eller om tjänsten skulle upphöra. Jag har inte heller fått nåt mail med info.

Varför finns det här att läsa på Comhems hemsida i så fall? Bara vissa sorts kunder? Vissa typer av anslutningar?  https://www.comhem.se/kundservice/bredband/stanga-epost

@DruttenSE här finns också lite tips för flytten!

Redigerad av sefr
Tillägg
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 timmar sedan, sefr säger:

Varför finns det här att läsa på Comhems hemsida i så fall? Bara vissa sorts kunder? Vissa typer av anslutningar?  https://www.comhem.se/kundservice/bredband/stanga-epost

@DruttenSE här finns också lite tips för flytten!

Ok, tack.

Märkligt att de inte underrättat mig och andra via Mail eller på annat sätt.

Jag har Mail via iCloud, nu måste jag underrätta alla bekanta och institutioner om den den nya adressen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2020-04-15 på 20:51, boevil säger:

Är du säker att mailen försvinner ?

Jag har också comhem, för ca två år sedan skrev de att tjänsten skulle försvinna, men sedan ångrade dom sig. Sist jag var i kontakt med kundtjänst visste dom inte när eller om tjänsten skulle upphöra. Jag har inte heller fått nåt mail med info.

Jag har heller inte hört någonting från comhem 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Comhem slår ju ihop sig med skitföretaget Tele2

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
35 minuter sedan, boevil säger:

Jag tror att comhem har förtydligat... eller så läste jag slarvigt förra gången?

I så fall läste jag också slarvigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De verkar ha svårt att bestämma sig

 

830B79CF-41F5-4A98-B848-232AE7941923.jpeg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

12 timmar sedan, ronny säger:

De verkar ha svårt att bestämma sig

 

830B79CF-41F5-4A98-B848-232AE7941923.jpeg

Jo, det började för två år sedan 

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...