Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Tillbaks till High Sierra

engelbrekt
 Share

Recommended Posts

Hej, det har visat sig att det kostar skjortan att få mitt rip program att funka med Catalina. Var nöjd med High Sierra och undrar om det finns något enkelt sätt att gå tillbaks till det OS?

En del andra program har också problem med 64 bit. Tacksam för tips och råd

Tog du ingen backup innan du uppgraderade till Catalina?

Du borde ju vetat att många program skulle sluta fungera

• Like 1

Nej, men trodde att Colorbytes rip kunde hänga med. Den går ju att installera om men då får jag förnya licensen och betala

en rejäl hacka för det. Var annars nöjd med High Sierra.

Backup bör man ju alltid ha  oavsett.

En dator är inga  evighetsmaskiner.

Brand  eller stöld och allt är väck...

Helst flera backup, både klon och TimeMachine 

• Like 1

Enklaste sättet är att installera om är via backup.

• Like 1

Jo jag har TM. Kan man ev behålla båda OS? Min Time machine innehåller allt som behövs som backup. Men High Sierra får installeras då det inte finns i backupen?

Jo jag har också humor men begränsade kunskaper och inte lysande. Har fått en del hjälp genom åren och är imponerad av hur snabbt man kan få tips och hjälp. Att gå tillbaks till high Sierra betyder en minskad utgift för mig på ca 12000:- Rip-program är inte gratis. Jag använder en A1-printer som gör att det mesta kostar skjortan. Den rip jag nu har tar bara 32 bit så det är en ide att försöka återvända till HS. Kan det vara så att man tömmer rubbet av de filer som finns, alltså återgå till ett fabriksläge? 

Vänlig hälsning

Engelbrekt

9 minuter sedan, engelbrekt säger:

Jo jag har också humor men begränsade kunskaper och inte lysande. Har fått en del hjälp genom åren och är imponerad av hur snabbt man kan få tips och hjälp. Att gå tillbaks till high Sierra betyder en minskad utgift för mig på ca 12000:- Rip-program är inte gratis. Jag använder en A1-printer som gör att det mesta kostar skjortan. Den rip jag nu har tar bara 32 bit så det är en ide att försöka återvända till HS. Kan det vara så att man tömmer rubbet av de filer som finns, alltså återgå till ett fabriksläge? 

Vänlig hälsning

Engelbrekt

Om du inte har en backup från High Sierra så kommer du vara tvungen att starta med ett rent system.

Men personliga filer behöver du inte Time Machine backup för utan dom kan man lägga på en extern hdd och föra tillbaka.

https://macpaw.com/how-to/downgrade-from-mojave

Share

• Create New...