Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

"Övrigt" tar upp mycket plats på SSD. Hittas ej i OmniDiskSweeper


shiima
 Share

Rekommendera Poster

Jag har problem med utrymme på min SSD och flyttade då över 150 GB bilder till en hårddisk, men det frigjorde ingen plats på SSD:n.

 

Jag har kollat med OmniDiskSweeper, som visar att jag har använt 667,7 GB av hårddisken, medan systeminformationen visar att jag har använt 989 GB. Det här segar ner min dator och får problem med att använda tunga program.

 

I systeminformationens filhanterare, visar den att 351,4 GB ligger på "Övrigt", som inte dyker upp i OmniDiskSweeper. Kan filer jag flyttat över till hårddisken fortfarande ta plats på SSD:n på något sätt under "övrigt" och går det att rensa?

 

 

Skärmavbild 2020-04-10 kl. 17.24.47.png

Redigerad av shiima
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har den plötsligt gått upp till 408 GB på övrigt, inom loppet av 10 minuter. Någon som vet vad det kan vara?

 

Skärmavbild 2020-04-10 kl. 17.36.47.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Time Machines off-line-backuper, kanske? Koppla in TM-disken om du kör TM och se vad som händer.

  • Rösta upp 1
  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

”Övrigt” är allt det som operativsystemet inte kan identifiera in under de andra kategorierna. Det kan vara precis vad som helst. Det kan t ex vara bilder, musik/ljudfiler, filmer och dokumenttyper av andra filtyper än  de som systemet har inbyggt stöd för. Och även lokala TimeMachine kopior ligger där. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...