Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Tilläggsuppdatering till macOS Catalina 10.15.4


Alix
 Share

Rekommendera Poster

Tilläggsuppdatering för macOS Catalina 10.15.4   –– Omstart krävs

 

Tilläggsuppdateringen för macOS Catalina 10.15.4 förbättrar stabiliteten och säkerheten hos din Mac.

 

  • Löser ett problem som ledde till att Mac-datorer med macOS Catalina 10.15.4 inte kunde delta i FaceTime-samtal med enheter med iOS 9.3.6 och tidigare eller OS X El Capitan 10.11.6 och tidigare.
  • Åtgärdar ett problem som orsakar att en lösenordsdialogruta kan visas flera gånger för ett Office 365-konto.
  • Löser ett problem som leder till att MacBook Air (Retina, 13 tum, 2020) kan frysa i inställningsassistenten eller vid frånkoppling och återanslutning av en extern 4K- eller 5K-skärm.
  • Åtgärdar ett problem med att en USB-C-port i datorn kan sluta svara.

 

En del funktioner kanske inte är tillgängliga i alla regioner eller på alla Apple-enheter. Mer information om säkerhetsinnehållet i den här uppdateringen finns på https://support.apple.com/HT201222

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nyhetsroboten

Hej och tack för tipset!

Jag har skickat vidare ditt tips till redaktionen på MacWorld och hoppas det kan vara av intresse. 

Bzzzt. ??

 

/ Nyhetsroboten

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pinsamt igen för Apple med dessa OS problem. Jag hoppas verkligen att de för både nästa version av OS och iOS anstränger sig mer. Det är bra att det kommer ut uppdateringar, men det känns ju som att senaste uppdateringar ger nya problem som sedan måste fixas igen och med fixen kan det komma nya probelm som behöver fixas osv... Man blir lite trött. Inte värdigt Apple. 

  • Ledsen 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tog drygt en kvart att uppdatera.. ja ja

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter uppdatering till 10.15.4 (19E287) har min Mac mini 2018 börjat göra "automatiska" omstarter igen vid uppstart från vila. Jag har två skärmar, en gammal Apple Cinema display (USB-C => DVI) och en BenQ BL2400 (USB-C => VGA) och hade stora problem med omstarter med Mojave. Problemen försvann med Catalina 10.15.4 men är tillbaka efter tilläggsuppdateringen, dock inte i samma form. Med Mojave hade det troligen med BridgeOS att göra.

  • Ledsen 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hsierra är stabil .

Backupp på den .

Vart kan vi ladda hem den?

?

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2020-04-17 på 14:42, petah säger:

BenQ BL2400 (USB-C => VGA)

När jag kopplade om skärmen till (HDMI => DVI) så har omstarterna försvunnit. 

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...