Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

macOS kan inte installeras


MacAndreas86
 Share

Rekommendera Poster

MacAndreas86

Hej! Jag som många andra har fått bli tvungen att jobba hemifrån och nu så har jag fått ett stort problem dagen efter att jag installerat en uppgradering till High Sierra så kan jag inte komma in på datorn längre. Får bara upp ett meddelande efter att jag loggat in på mitt konto ”macOS could not be installed on your computer”

 

Har startat om ett flertal ggr och även lyckats komma in på Disk Utility och kollat ifall skivan behöver repareras men det står att allt är bra. 

 

Har någon annan stött på detta problem? Hoppas att någon kan hjälpa till är i stort behov av min dator nu i dessa coronatider

 

mvh

Andreas

0F9C936C-B576-48A6-B990-4CF84C56C271.jpeg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du systemet på en gammal USB-sticka (eller på en gammal nedladdning)?

För Apple har använd ett certifikat som gick ut för ett tag sedan, så du måste ladda ner en ny kopia.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

MacAndreas86

Ok nej har inget på någon sticka, min dator är köpt i mitten av 2017. Hur laddar man ner en ny kopia av certifikatet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kanske har valt Återställningspartitionen som startskiva?

Håll nere "alt" under uppstarten så ska du kunna välja din vanliga startskiva. (Och sedan går du in i Systeminställningar och väljer rätt startskiva)

Redigerad av Telly82
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, MacAndreas86 säger:

Hur laddar man ner en ny kopia av certifikatet?

Du laddar ner hela macOS (om du behöver, se mitt förra svar).

 

Steg 4:

https://support.apple.com/sv-se/HT208969

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 timmar sedan, MacAndreas86 säger:

Hej! Jag som många andra har fått bli tvungen att jobba hemifrån och nu så har jag fått ett stort problem dagen efter att jag installerat en uppgradering till High Sierra så kan jag inte komma in på datorn längre. Får bara upp ett meddelande efter att jag loggat in på mitt konto ”macOS could not be installed on your computer”

 

Har startat om ett flertal ggr och även lyckats komma in på Disk Utility och kollat ifall skivan behöver repareras men det står att allt är bra. 

 

Har någon annan stött på detta problem? Hoppas att någon kan hjälpa till är i stort behov av min dator nu i dessa coronatider

 

mvh

Andreas

0F9C936C-B576-48A6-B990-4CF84C56C271.jpeg

Din dator borde stödja det senaste Mac OS.

Men var försiktig om du ska uppdatera till Catalina som är ett 64-bitarssystem.

Vilket innebär att flera gamla program som du kör på High Sierra inte kommer att fungera.

Jag rekommenderar att du fortsätter med High Sierra, så det inte börjar krångla när behöver datorn som mest.

(dialogfönstret i din dump tyder på att du försöker Installera ett nyare system. )

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kan vara så att du inte tryckte på installation av en uppgradering av High Sierra, utan att du körde igång Catalina installationen? Oavsett så har något uppenbart gått fel med din installation. Jag skulle börja om från början med att rensa hårddisken, tömma allt. Och sen göra om installationen av High Sierra. Men detta förutsätter att du har en säkerhetskopia!
 

Redigerad av Raphael
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...