Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vilken imac för 4K videoredigering?


Flodde
 Share

Rekommendera Poster

Hej folket. 

 

Jag behöver en ny dator då min macbook pro inte pallar av att redigera 4k filmer. 

 

Jag kollar på Imac men kan inte så mycket om Imac. 

En fråga jag har också, går det att byta ut hårdvaran i Imac om man vill uppdatera? 

Och vad menas när det står 

Kan konfigureras med 4,2 GHz fyrkärnig Intel Core i7 (Turbo Boost upp till 4,5 GHz)? 

Betyder det att man kan byta ut till ny? 

 

 

Kollar just nu på denna 

https://www.tradera.com/item/302405/391125106/imac-27-4-2ghz-i7-radeon-pro-580-8gb-ssd500gb-2017

 

 

Skulle denna funka? 

 

Annars vad är era rekommendationer på specs för en Imac om man vill kunna redigera utan problem? 

 

Tack så mycket för svar! 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sevensleeper

Den där är identisk med min (om än att den har marginellt mindre i RAM). Den funkar prima för 4K-filmer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aha okej! Tack för svar, skönt att höra! 

 

Vet du något om dom andra frågorna? 

Går det att byta ut och uppgradera hårdvaran o denna om det behövs i framtiden? 

 

Samt vad betyder Kan konfigureras med 4,2 GHz fyrkärnig Intel Core i7 (Turbo Boost upp till 4,5 GHz)? 

 

:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sevensleeper
18 minuter sedan, Flodde säger:

Aha okej! Tack för svar, skönt att höra! 

 

Vet du något om dom andra frågorna? 

Går det att byta ut och uppgradera hårdvaran o denna om det behövs i framtiden? 

 

Samt vad betyder Kan konfigureras med 4,2 GHz fyrkärnig Intel Core i7 (Turbo Boost upp till 4,5 GHz)? 

 

:)

Det enda du kan uppgradera själv i den där är RAM, det finns en lucka på baksidan så det är väldigt enkelt. Jag vet inte var du läst "kan konfigureras med 4.2 GHz" för det valet gör man när man köper datorn via Apples hemsida. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej så grafikkort och possessor går inte att uppdatera alltså ? synd.

 

Aa det var från Apples hemsida då jag kollar och köpa ny också :)

 

Tack! 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sevensleeper
6 minuter sedan, Flodde säger:

Okej så grafikkort och possessor går inte att uppdatera alltså ? synd.

 

Aa det var från Apples hemsida då jag kollar och köpa ny också :)

 

Tack! 

Om du köper en ny via Apples hemsida så får du ju en rad alternativ från början, om du nu vill ha en ännu bättre än den du länkade till. :) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, Flodde säger:

Hej folket. 

Jag behöver en ny dator då min macbook pro inte pallar av att redigera 4k filmer. 

Men du skriver inte vilken MacBook Pro du har. Har du en 13" så förstår jag. Har du en 15" som är 100% kraftfullare än 13" kanske det fungerar med att uppgradera den med max RAM och en rikgtigt bra SSD.

Redigerad av Axelman
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, Flodde säger:

 

Samt vad betyder Kan konfigureras med 4,2 GHz fyrkärnig Intel Core i7 (Turbo Boost upp till 4,5 GHz)? 

När du beställer den kan du välja olika alternativ. Den som du länkar till är toppmodellen 2017 med rejäl kraft. Lysande val om du får den till bra pris.

 

 

Skärmavbild 2020-04-07 kl. 09.28.42.png

Redigerad av Axelman
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aah okej perfekt! Tack, :) Då blir det bog den! 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...