Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Tips på liten bildskärm till TV


Morpheus
 Share

Rekommendera Poster

Jag har en TV Gen 2 kopplad till en gammal förstärkare från -84 via en extern DAC och plockar ljudet från Optical Audio Out. Det fungerar och låter väldigt bra men det är lite stökigt att behöva ta fram datorn för att streama musik från iTunes till TV'n. Jag har en MacMini som mediaserver och på TV'n i sovrummet med TV kopplad på så det väldigt smidigt att välja låtar direkt på TV'n. Så jag skulle vilja ha tips på en liten bildskärm med HDMI som jag kan ha kopplad till TV'n vid stereon och som kan stå snyggt bland de övriga prylarna.

 

Har kikat lite på denna 12 tums bildskärm men tycker att priset är väl mastigt för det den skall användas till, jag behöver bara kunna se tillräckligt för att med fjärrkontrollen kunna välja låt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

15 minuter sedan, Morpheus säger:

...jag behöver bara kunna se tillräckligt för att med fjärrkontrollen kunna välja låt...

har du ingen iPhone eller iPad liggande som du kan använda med appen Fjärrkontroll?

 

annars duger väl något liknande , passa på innan UK lämnar EU, 800 SEK med frakt,

https://www.ebay.com/itm/10-Inch-TFT-LED-Touchbutton-Diaplay-Screen-Security-Monitor-AV-VGA-HDMI-Speaker/253311876513?_trkparms=ispr%3D1

Sven

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

11 minuter sedan, sefr säger:

har du ingen iPhone eller iPad liggande som du kan använda med appen Fjärrkontroll?

 

annars duger väl något liknande , passa på innan UK lämnar EU, 800 SEK med frakt,

https://www.ebay.com/itm/10-Inch-TFT-LED-Touchbutton-Diaplay-Screen-Security-Monitor-AV-VGA-HDMI-Speaker/253311876513?_trkparms=ispr%3D1

Sven

Har en iPad liggandes som inte används speciellt mycket, provat lite med appen Fjärrkontroll och det har fungerat sådär tycker jag. Dock är det ett bra tag sedan jag testade så det kan mycket väl ha kommit uppdateringar som gör att det fungerar bättre numera. Skall testa igen, synd att man inte kan koppla iPaden som bildskärm till TV'n.

 

Betydligt bättre pris på eBay, skärmen. Skall kolla runt lite där med, tack för tipset.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...