Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Tråden om Donald Trump


iMarc
 Share

Vad tycker du om Donald Trump?  

27 medlemmar har röstat

  1. 1. Anser du att Trump är en bra president och ett föredöme som värnar om mänskliga rättigheter?

    • Definitivt
      0
    • Absolut inte
      25
    • Ingen åsikt
      1
    • Bor i Falköping och svaret är ett rungande JA!
      1
  2. 2. Donald Trump är trovärdig och ljuger aldrig?

    • Ja
      1
    • Nej
      26
    • Ingen åsikt
      0
  3. 3. Är du oroad över vad Trump kan ställa till med globalt?

    • Ja
      24
    • Nej
      3
    • Ingen åsikt
      0


Rekommendera Poster

2 timmar sedan, Pocahontas säger:

Jag fattar bara inte hur man kan medvetet ställa sig bakom honom och stödja honom. Han är bortom vett och sans.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 minuter sedan, Axelman säger:

Jag fattar bara inte hur man kan medvetet ställa sig bakom honom och stödja honom. Han är bortom vett och sans.

Som jag skrivit tidigare: Det är inget konstigt med Trump, han är ju bara en vanlig galning. Det är något konstigt med det amerikanska folket, som kan välja en galning till ledare.

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle tro att alla Trumpanhängarna är drabbade av  Bovin spongiform encefalopati 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

52 minuter sedan, DittDatt säger:

Som jag skrivit tidigare: Det är inget konstigt med Trump, han är ju bara en vanlig galning. Det är något konstigt med det amerikanska folket, som kan välja en galning till ledare.

Men var det inte i de delstater där outbildade och fattiga gav Trump störst stöd med hopp om a few dollars more i plånboken? Ju mer rednecks desto fler röster på Trump?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, iMarc säger:

Men var det inte i de delstater där outbildade och fattiga gav Trump störst stöd med hopp om a few dollars more i plånboken? Ju mer rednecks desto fler röster på Trump?

Det spelar väl ingen roll, han är vald. Däremot har de ett ruttet och orättvist valsystem. Clinton fick 2,8 miljoner fler röster än Trump, men i ”fel” delstater. Alla röster väger inte lika i USA. I Kalifornien måste fyra rösta medan det räcker med en i en mindre delstat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Begriper inte att risken är stor att han blir omvald, man tror knappt det är sant. Lika otroligt att han fortfarande får sitta kvar som president. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

23 minuter sedan, iMarc säger:

Begriper inte att risken är stor att han blir omvald, man tror knappt det är sant. Lika otroligt att han fortfarande får sitta kvar som president. 

Därför att du har blivit hjärntvättad av svensk media och klarar inte av att se objektivt på det.
Det är egentligen demokratins spelregler som står på spel. Folket valde Trump som en protest mot en politiker-elit som slutat lyssna på folket. En stor del av politiker-eliten har fortfarande det döva örat vänt åt folket. Därför vinner folkets protest-röst, Donald Trump, även i November.

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trump the Rock-star.
För att visa upp det amerikanska perspektivet.
President Trump is BIG and admired!
 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 minuter sedan, mikaellq säger:

Därför att du har blivit hjärntvättad av svensk media och klarar inte av att se objektivt på det.
Det är egentligen demokratins spelregler som står på spel. Folket valde Trump som en protest mot en politiker-elit som slutat lyssna på folket. En stor del av politiker-eliten har fortfarande det döva örat vänt åt folket. Därför vinner folkets protest-röst, Donald Trump, även i November.

Självklart är hela den amerikanska demokratin en pinsam cirkus som ingen bildad människa tar på allvar. Men att tro att Trump skulle göra saken bättre är bara ett klassiskt exempel på när medicinen är värre än sjukan. Ungefär som att ett ton arsenik i det kommunala dricksvattnet skulle utrota Coronaviruset i Stockholm.

Spelregler för den amerikanska demokratin? Tja, flera studier visar ju att den kandidat som lägger mest pengar på sin kampanj vinner i mer än 95 procent av alla allmänna val.
 

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

18 minuter sedan, mikaellq säger:

Därför att du har blivit hjärntvättad

Finns det inga moderatorer på detta forum? Hjärntvättad, vänsterzombie... Invektiven och de intellektuella diagnoserna haglar. Får verkligen debatten hållas på så låg nivå?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

36 minuter sedan, mikaellq säger:

Därför att du har blivit hjärntvättad av svensk media och klarar inte av att se objektivt på det.
Det är egentligen demokratins spelregler som står på spel. Folket valde Trump som en protest mot en politiker-elit som slutat lyssna på folket. En stor del av politiker-eliten har fortfarande det döva örat vänt åt folket. Därför vinner folkets protest-röst, Donald Trump, även i November.

Jag ids inte kommentera mer än så här. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)
18 minuter sedan, DittDatt säger:

Finns det inga moderatorer på detta forum? Hjärntvättad, vänsterzombie... Invektiven och de intellektuella diagnoserna haglar. Får verkligen debatten hållas på så låg nivå?

Debatten har hårdnat lite med åren i diverse trådar. Jag startade denna för att undvika Trump i tråden ”Läste i tidningen idag”

Redigerad av iMarc
  • Tack 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

35 minuter sedan, DittDatt säger:

Finns det inga moderatorer på detta forum? Hjärntvättad, vänsterzombie... Invektiven och de intellektuella diagnoserna haglar. Får verkligen debatten hållas på så låg nivå?

Du skulle ha varit med i de gamla politiktrådarna! De har stängts... :P 

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

15 minuter sedan, Alix säger:

Du skulle ha varit med i de gamla politiktrådarna! De har stängts... :P 

Något säger mig att vår vän deltagit där..:)

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, mikaellq säger:

Trump the Rock-star.
För att visa upp det amerikanska perspektivet.
President Trump is BIG and admired!

Och det gör honom automatiskt till sanningssägare? Amerika har också världens fetaste folk. Allt de gör är bra..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

57 minuter sedan, DittDatt säger:

Finns det inga moderatorer på detta forum? Hjärntvättad, vänsterzombie... Invektiven och de intellektuella diagnoserna haglar. Får verkligen debatten hållas på så låg nivå?

Att bli kallad hjärntvättad när man konstaterar att Trump är ute och cyklar ser jag som  beröm! default_laugh.png.533b6d37b0bd25c7b59e59e345ac800a.png 

  • Gilla 1
  • Haha 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, DittDatt säger:

Självklart är hela den amerikanska demokratin en pinsam cirkus som ingen bildad människa tar på allvar. Men att tro att Trump skulle göra saken bättre är bara ett klassiskt exempel på när medicinen är värre än sjukan. Ungefär som att ett ton arsenik i det kommunala dricksvattnet skulle utrota Coronaviruset i Stockholm.

Spelregler för den amerikanska demokratin? Tja, flera studier visar ju att den kandidat som lägger mest pengar på sin kampanj vinner i mer än 95 procent av alla allmänna val.
 

Så du begriper alltså bättre än, vad är det, över 300 miljoner feta amerikaner? :) 
Jag hävdar att den amerikanska demokratin fungerar bättre där politiker kan fritt attackeras så att svaveloset ryker. Nancy 
Pelosi gjorde bara sitt jobb som Demokrat när hon attackerat Trump med alla medel tillåtna. VI räds striden och tycker att det amerikanska är förfärligt som är stukade av svensk konsensus- och ryggdunkarmentalitet.

Kollektivism är skit! Jag AVUNDAS amerikanarna! ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Amerikaner är rätt insnöade i allmänhet, för dem är USA världen..

Falköpingsbor är dessutom lantisar, enligt Kinberg Batra..

 

  • Gilla 1
  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

56 minuter sedan, mikaellq säger:

Så du begriper alltså bättre än, vad är det, över 300 miljoner feta amerikaner? :) 
Jag hävdar att den amerikanska demokratin fungerar bättre där politiker kan fritt attackeras så att svaveloset ryker. Nancy 
Pelosi gjorde bara sitt jobb som Demokrat när hon attackerat Trump med alla medel tillåtna. VI räds striden och tycker att det amerikanska är förfärligt som är stukade av svensk konsensus- och ryggdunkarmentalitet.

Kollektivism är skit! Jag AVUNDAS amerikanarna! ?

Hur många röstade på Trump sa du? Du vet väl om att han fick färre röster än Hillary men pga deras snedvridna system som inte är 100% demokratiskt blev president ändå.

 

Med tanke på din personliga och hälsosituation ska du vara glad att du bor i Sverige.

  • Gilla 5
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, mikaellq säger:

Kollektivism är skit! Jag AVUNDAS amerikanarna!

Gäller det sjukvård, sjukförsäkring och social omsorg också? Skulle du klara dig utan den svenska modellen? Det skulle inte jag. Jag är tacksam för att vara svensk och bo i Sverige. ??

  • Gilla 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, mikaellq säger:

Så du begriper alltså bättre än, vad är det, över 300 miljoner feta amerikaner? :) 
Jag hävdar att den amerikanska demokratin fungerar bättre där politiker kan fritt attackeras så att svaveloset ryker. Nancy 
Pelosi gjorde bara sitt jobb som Demokrat när hon attackerat Trump med alla medel tillåtna. VI räds striden och tycker att det amerikanska är förfärligt som är stukade av svensk konsensus- och ryggdunkarmentalitet.

Kollektivism är skit! Jag AVUNDAS amerikanarna! ?

Jo, jag vet i alla fall bättre än de 30 procent av republikanska väljare som ville bomba Agrabah omgående (https://www.theguardian.com/us-news/2015/dec/18/republican-voters-bomb-agrabah-disney-aladdin-donald-trump) eller de 43 procent av alla amerikaner som tror att gud skapade människan i sin nuvarande form (https://www.vof.se/folkvett/ar-2007/nr-3/amerikanerna-och-evolutionen/). Gissningsvis är de allra flesta i de där grupperna också Trump-anhängare.

Och som flera andra har redan har antytt, så är jag övertygad om att du ska tacka den svenska kollektivismen på dina bara knän. I USA hade du troligen tillhört uteliggarna.

  • Gilla 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, Alix säger:

Gäller det sjukvård, sjukförsäkring och social omsorg också? Skulle du klara dig utan den svenska modellen? Det skulle inte jag. Jag är tacksam för att vara svensk och bo i Sverige. ??

Red herring. Jag skrev inget om sjukvård eller svensk modell, utan om Trump rockstjärnan, Trump den enormt populäre, Trump som kommer att vinna i november. Hi hi hi. pointing.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, mikaellq säger:

Red herring. Jag skrev inget om sjukvård eller svensk modell, utan om Trump rockstjärnan, Trump den enormt populäre, Trump som kommer att vinna i november. Hi hi hi. pointing.gif

Nej, det är ingen red herring. Det jag skrev är en del av den svenska ”kollektivismen”. Och det var frågor jag ställde, som du inte svarar på. Inga påståenden. Framför allt vittnar jag om mig själv och min egen uppfattning. Men vill du tramsa så är det fritt fram.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

13 minuter sedan, mikaellq säger:

Red herring. Jag skrev inget om sjukvård eller svensk modell, utan om Trump rockstjärnan, Trump den enormt populäre, Trump som kommer att vinna i november. Hi hi hi. pointing.gif

Svara på frågorna eller fortsätt vara det tragiska troll du blivit. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
 Share




×
×
  • Skapa nytt...