Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Tråden om Donald Trump


iMarc
 Share

Vad tycker du om Donald Trump?  

27 medlemmar har röstat

  1. 1. Anser du att Trump är en bra president och ett föredöme som värnar om mänskliga rättigheter?

    • Definitivt
      0
    • Absolut inte
      25
    • Ingen åsikt
      1
    • Bor i Falköping och svaret är ett rungande JA!
      1
  2. 2. Donald Trump är trovärdig och ljuger aldrig?

    • Ja
      1
    • Nej
      26
    • Ingen åsikt
      0
  3. 3. Är du oroad över vad Trump kan ställa till med globalt?

    • Ja
      24
    • Nej
      3
    • Ingen åsikt
      0


Rekommendera Poster

14 minuter sedan, lappen71 säger:

Är hans medarbetarstab delaktig i alla personer som han avskedar? Jag tror inte det utan det är hans nyckfulla beteende som bestämmer det.

En fördel med att ha tomten i Vita huset istället för Kreml eller någon förbjuden stad är att USA ändå har en del begränsningar för vilka dumheter statschefen kan hitta på samt, vilket är viktigt, att de har en ganska svårändrad begränsning av hur länge man får leka president.

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, mikaellq säger:

Du ifrågasatte mitt påstående om att tänka själv, så där fick du.

Har du inte funderat på varför du verkar vara den enda här som hyllar ditt självständiga tänkande? Det är svårt att bluffa sig till en smart image. Du kanske har hört talesättet som säger att "det är lättare för en smart person att spela dum än tvärtom".

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

21 minuter sedan, DittDatt säger:

Jo, det har du nog, men du glömmer att han faktiskt kan avfyra kärnvapen helt på egen hand. Kan du komma på någon annan despot med stor kärnvapenpark som känts mer oberäknelig och lynnig? Kim Jong-un är förvisso ungefär på samma nivå, men han har ju ingen stor kärnvapenarsenal. Jag tycker det känns otryggt att någon med Trumps mentala tillstånd nu i kväll har tillgång till en knapp som kan utsläcka allt liv på jorden flera gånger om.

Jo, men den möjligheten har han ju haft i snart fyra år. Det känns inte som att man kan oroa sig ständigt på samma nivå. Men vi är alla olika.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, DittDatt säger:

Har du inte funderat på varför du verkar vara den enda här som hyllar ditt självständiga tänkande? Det är svårt att bluffa sig till en smart image. Du kanske har hört talesättet som säger att "det är lättare för en smart person att spela dum än tvärtom".

Jag försöker iallafall. Har aldrig påstått mig vara någon mensakandidat.
Det här svaret är också väldigt symtomatiskt med vänsterliret, när sakfrågan blir besvärande svår att hantera attackeras person istället.

Det är synd att det måste vara så.

Jag vet väl att det bara är en tidsfråga innan denna tråden spårar ur likt tidigare politiktrådar. Jag tyckte det kändes lite lönt ändå att försöka nå fram. Den röda, kollektivistiska bilden av vår värld är inte den enda, du vet. Faktaresistens är så ovetenskapligt... ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, mikaellq säger:

...när sakfrågan blir besvärande svår att hantera attackeras person istället.

Jag förstår. Det blev svårt från start för dig så du drog till mad att kalla mej "vänsterzombie" direkt. Men det kanske är vetenskap och inte personangrepp?

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, DittDatt säger:

Jag förstår. Det blev svårt från start för dig så du drog till mad att kalla mej "vänsterzombie" direkt. Men det kanske är vetenskap och inte personangrepp?

Helt rätt! Jag borde ha följt min egen religion och hållit mig strikt till sakfrågan. :) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, mikaellq säger:

Helt rätt! Jag borde ha följt min egen religion och hållit mig strikt till sakfrågan. :) 

Xi Jinping hälsar att han håller med,

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 minuter sedan, mikaellq säger:

Helt rätt! Jag borde ha följt min egen religion och hållit mig strikt till sakfrågan. :) 

Ja, det borde du. Men som för de flesta religiösa så är det väl dubbla agendor som gäller - en för hur andra ska uppföra sig och en för hur man uppför sig själv. Du kanske inte ska följa någon religion alls och tänka lite självständigt i stället?

Redigerad av DittDatt
  • Gilla 1
  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, Alix säger:

Jag tror att trådstartaren är ironisk och/eller inte kan tygla sin motvilja mot Trump.

 

3 timmar sedan, Mattiasgbg säger:

Jag kan ju inte bevisa det, men jag tror inte. Jag vet.

Nej jag är definitivt inte ironisk. 
Jag har ibland lite för bråttom när jag skriver, och emellanåt har jag svårt att formulera en mening med allt jag vill ha sagt till en kort mening så det lätt kan missförstås, eller tom avvika ifrån det jag Egentligen menar. Jag ser det mesta i bilder, i känslan, vetenskapligt, pga detta kan det bli lite kaos däruppe så det blir svårt att ”sortera” alla intryck vilket resulterar i att jag inte riktigt får framfört det jag egentligen vill säga korrekt. Om detta har med min AS och ADHD att göra vet jag inte, men förmodligen. 
 

Så för att nu i efterhand om jag kunnat göra en korrigering så skulle det blivit ungefär såhär:

1. Anser du att Trump är en lämplig president för USA som värnar för mänskliga rättigheter för sitt land och även människor i övriga världen?

 

2. Anser du Trump som trovärdig och pålitlig för sitt folk och övriga världen?

 

3. Känner du oro över hur Trumps beteende kan påverka oss människor globalt sett?

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

15 timmar sedan, iMarc säger:

...

Så för att nu i efterhand om jag kunnat göra en korrigering så skulle det blivit ungefär såhär:

...

Låter mycket vettigare.

  • Rösta upp 1
  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

”– Vi kommer att pausa utbetalningarna till WHO. Vi kommer att pausa det kraftfullt, sade han.

Men när journalisterna började ställa frågor om huruvida det verkligen var rätt att göra det mitt under en pandemi så tog han delvis tillbaka uttalandet.

– Jag sade inte att vi kommer göra det, jag sade att vi kommer titta på det, sade han då.”

 

Tydliga besked. Hans supportrar måste vara nöjda. Oavsett vad de tycker i frågan.

 

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/usa-kan-pausa-betalningarna-till-who

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

34 minuter sedan, Alix säger:

”– Vi kommer att pausa utbetalningarna till WHO. Vi kommer att pausa det kraftfullt, sade han.

Men när journalisterna började ställa frågor om huruvida det verkligen var rätt att göra det mitt under en pandemi så tog han delvis tillbaka uttalandet.

– Jag sade inte att vi kommer göra det, jag sade att vi kommer titta på det, sade han då.”

 

Tydliga besked. Hans supportrar måste vara nöjda. Oavsett vad de tycker i frågan.

 

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/usa-kan-pausa-betalningarna-till-who

Det han sa om Sverige och att alla gör som USA visar hur inskränkt stollen är

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2020-04-05 på 21:58, mikaellq säger:

 Den röda, kollektivistiska bilden av vår värld är inte den enda, du vet. Faktaresistens är så ovetenskapligt... ?

Det måste vara bekvämt att avfärda alla och allt som inte håller med dig som röd ideologi. Om man tänker själv upptäcker man att det finns bra saker överallt. Men man måste inte köpa varenda pryl för det. Jag har påpekat Trumps antidemokratiska hållning genom att påpeka hans hårda attityd mot pressen. Här duckar du konsekvent. Att vilja trycka ner och svartmåla pressen är den extrema politikens natur både till höger och vänster. Här är du totalt fakta resistent och utifrån dina svar verkar du helt okunnig om vad demokrati är. Men vi röda längtar ju efter en fri press och stark demokrati till skillnad mot Trump och tydligen dig......:fane:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte fan lider jag

 

 

Skärmavbild 2020-04-08 kl. 09.41.31.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man vet att man gör rätt när Trump gör tvärt om!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, Alix säger:

Apropå det. En bra och balanserad utrikesreporterkommentar:

 

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/varfor-tar-trump-upp-sverige

 

Hemska SVT, @mikaellq? ;) 

Det konstigaste är att du inte genomskådar det Alix.
Du har ju förmågan att jämföra det SVT påstår med det en stor del av världen rapporterar. Angående WHO till exempel så skrivs det väldigt olika. Alla kan inte ha rätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju helt uppenbart att det är något stort fel på Trump. Det har inget med hans åsikter, värderingar, ideologi eller religion att göra. Han är inte frisk helt enkelt. En psykiatiker kan säkert ställa en diagnos på honom (det har ju gjorts också), men jag som lekman kallar honom rätt och slätt idiot. Jag kan faktsikt inte minnas att jag kommit i kontakt eller sett någon som bättre passar in på den beskrivningen. Enda anledningen att inte inse det måste vara att man är en lika stor idiot själv.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

18 minuter sedan, mikaellq säger:

Det konstigaste är att du inte genomskådar det Alix.
Du har ju förmågan att jämföra det SVT påstår med det en stor del av världen rapporterar. Angående WHO till exempel så skrivs det väldigt olika. Alla kan inte ha rätt.

Konstig anklagelse att jag inte skulle genomskåda saker och ting. Jag har gjort mitt livsvärv till att göra just det. Och därför fastnar jag inte heller i något speciellt läger. Däremot hör jag ofta från just de som har gjort det att jag borde ändra uppfattning.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, DittDatt säger:

 Han är inte frisk helt enkelt. En psykiatiker kan säkert ställa en diagnos på honom (det har ju gjorts också), men jag som lekman kallar honom rätt och slätt idiot. 

Det har vi konstaterat sedan 2016 och skrivit här i forumet. Då inte idiot som skällsord, utan ett konstaterande av det mentala tillståndet. Jag har mött många underliga människor i mitt jobb och privat och psykopat, narcissist är i alla fall två begrepp som passar in. Han är som en vuxen fast fem år som ideligen vill leka herre på täppan och knuffa ner allt och alla. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Axelman säger:

Det har vi konstaterat sedan 2016 och skrivit här i forumet. Då inte idiot som skällsord, utan ett konstaterande av det mentala tillståndet. Jag har mött många underliga människor i mitt jobb och privat och psykopat, narcissist är i alla fall två begrepp som passar in. Han är som en vuxen fast fem år som ideligen vill leka herre på täppan och knuffa ner allt och alla. 

Exakt. Jag har en bekant som arbetar med barn som har allvarliga psykosociala störningar. Hon brukar säga att Trump är mer störd än de flesta ungar hon träffar i jobbet. Det är liksom bock i varje ruta för diagnos som kräver behandling.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Första gången jag såg och hörde Donald Trump insåg jag genast att folk röstade fram en person med dessa egenskaper

https://www.amelia.se/jobbliv/en-narcissist-ar-inte-alltid-latt-att-avsloja-har-ar-9-tydliga-tecken/

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, DittDatt säger:

Exakt. Jag har en bekant som arbetar med barn som har allvarliga psykosociala störningar. Hon brukar säga att Trump är mer störd än de flesta ungar hon träffar i jobbet. Det är liksom bock i varje ruta för diagnos som kräver behandling.

"Missförstå" mig rätt. Jag har inget nöje i detta eller gläder mig över folks elände. Men man måste kunna addressera problemen och inte gömma dem eller kalla dem för något det inte är. Tycker faktist synd om Trumpen och det amerikanska folket som får dras med honom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

34 minuter sedan, Axelman säger:

"Missförstå" mig rätt. Jag har inget nöje i detta eller gläder mig över folks elände. Men man måste kunna addressera problemen och inte gömma dem eller kalla dem för något det inte är. Tycker faktist synd om Trumpen och det amerikanska folket som får dras med honom.

Jag är heller inte direkt road, snarare oroad. Och smämskudden kommer fram nästan varje gång jag ser eller hör Trump uttala sig. Sorgligt och pinsamt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 timmar sedan, Pocahontas säger:

Inte fan lider jag

 

 

Skärmavbild 2020-04-08 kl. 09.41.31.jpg

Jag tycker att du, liksom Jimmie, ska överväga att sluta föra folkets talan. 

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
 Share




×
×
  • Skapa nytt...