Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Tråden om Donald Trump


iMarc
 Share

Vad tycker du om Donald Trump?  

27 medlemmar har röstat

  1. 1. Anser du att Trump är en bra president och ett föredöme som värnar om mänskliga rättigheter?

    • Definitivt
      0
    • Absolut inte
      25
    • Ingen åsikt
      1
    • Bor i Falköping och svaret är ett rungande JA!
      1
  2. 2. Donald Trump är trovärdig och ljuger aldrig?

    • Ja
      1
    • Nej
      26
    • Ingen åsikt
      0
  3. 3. Är du oroad över vad Trump kan ställa till med globalt?

    • Ja
      24
    • Nej
      3
    • Ingen åsikt
      0


Rekommendera Poster

28 minuter sedan, iMarc säger:

Jag ber att få återkomma, men då får jag gräva upp religionstråden. 

Den är stängd och igenbommad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

11 timmar sedan, Alix säger:

Värdelös i kampen mot Kina, dessutom. :( 

Applicera lite kritiskt tänkande på det.
Trump är ju så långt åt höger man kan komma och hoppas på att vinna.
Kina är en kommunistdiktatur.

Vad har de gemensamt?

Varför skulle Trump vilja hjälpa dem?

Why US-China relations are at their lowest point in decades

 

_113615944_gettyimages-1152688080.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, mikaellq säger:

Vad har de gemensamt?

Varför skulle Trump vilja hjälpa dem?

Dina frågor besvaras av videon jag postade. Kritiskt tänkande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, mikaellq säger:

Applicera lite kritiskt tänkande på det.
Trump är ju så långt åt höger man kan komma och hoppas på att vinna.
Kina är en kommunistdiktatur.

Vad har de gemensamt?

Varför skulle Trump vilja hjälpa dem?

Why US-China relations are at their lowest point in decades

 

ingen större skillnad på en kommunist kontra facist..

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

12 minuter sedan, Pocahontas säger:

ingen större skillnad på en kommunist kontra facist..

Faktiskt sant. Även de italienska fascisterna "lånade" mycket idéer av Karl Marx.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

15 minuter sedan, Alix säger:

Dina frågor besvaras av videon jag postade. Kritiskt tänkande.

Upplys mig. :) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

14 minuter sedan, mikaellq säger:

Upplys mig. :) 

Går inte att upplysa någon som är fakta resistent.

  • Haha 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 timmar sedan, iMarc säger:

Diktatur

Skitsnack.

Att du har yttrandefrihet och religionsfrihet innebär inte en skyldighet för någon annan. Specifikt så är inte MacWorld skyldig att upplåta sitt forum för dina yttringar.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 timmar sedan, mikaellq säger:

Faktiskt sant. Även de italienska fascisterna "lånade" mycket idéer av Karl Marx.

Vilka idéer tänker du på då? 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 timmar sedan, mikaellq säger:

Upplys mig. :) 

Med tanke på nivån i dina inlägg verkar det vara en övermäktig uppgift... ?

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, Telly82 säger:

Skitsnack.

Att du har yttrandefrihet och religionsfrihet innebär inte en skyldighet för någon annan. Specifikt så är inte MacWorld skyldig att upplåta sitt forum för dina yttringar.

För mina, vad menar du med det?

Vadå för skyldighet?

Det är väl att betrakta som diktatur när flera trådar stängs ned med hundratals inlägg som skrivits av medlemmar. 
 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

15 minuter sedan, iMarc säger:

För mina, vad menar du med det?

Vadå för skyldighet?

Det är väl att betrakta som diktatur när flera trådar stängs ned med hundratals inlägg som skrivits av medlemmar. 
 

Du kan jämföra med att få in en insändare i en tidning. Förr i tiden visste alla att det hängde på tidningens välvilja. Men med sociala medier har den kunskapen gått förlorad. Jag tror att det beror på flera saker. Inte minst att ett forum är tänkt att spegla medlemmarnas åsikter. Men precis som förr i tiden är det ytterst tidningen eller forumägaren som bestämmer vad som får framföras. Inte minst på grund av att de på olika sätt har juridiskt ansvar för vad som sägs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

20 minuter sedan, iMarc säger:

För mina, vad menar du med det?

Vadå för skyldighet?

Det är väl att betrakta som diktatur när flera trådar stängs ned med hundratals inlägg som skrivits av medlemmar. 
 

Var glad att du får skriva så pass fritt i detta forum. De flesta tidningsägda forum har inte alls den friheten vi har.

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, Telly82 säger:

Skitsnack.

Att du har yttrandefrihet och religionsfrihet innebär inte en skyldighet för någon annan. Specifikt så är inte MacWorld skyldig att upplåta sitt forum för dina yttringar.

Samma sak här med faktaresistens. Vissa vill inte förstå att yttrandefrihet gäller inte på ett forum. Samma sak att ingen kan komma hem till mig och säga vad dom vill och hävda yttrandefrihet. Fungerar inte så men vissa vill bara inte ta in fakta. 

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

14 minuter sedan, Alix säger:

Du kan jämföra med att få in en insändare i en tidning. Förr i tiden visste alla att det hängde på tidningens välvilja. Men med sociala medier har den kunskapen gått förlorad. Jag tror att det beror på flera saker. Inte minst att ett forum är tänkt att spegla medlemmarnas åsikter. Men precis som förr i tiden är det ytterst tidningen eller forumägaren som bestämmer vad som får framföras. Inte minst på grund av att de på olika sätt har juridiskt ansvar för vad som sägs.

 

12 minuter sedan, Telly82 säger:

Var glad att du får skriva så pass fritt i detta forum. De flesta tidningsägda forum har inte alls den friheten vi har.

 

Just nu, lappen71 säger:

Samma sak här med faktaresistens. Vissa vill inte förstå att yttrandefrihet gäller inte på ett forum. Samma sak att ingen kan komma hem till mig och säga vad dom vill och hävda yttrandefrihet. Fungerar inte så men vissa vill bara inte ta in fakta. 

Okidoki förstår. 
 

  • Rösta upp 1
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 minuter sedan, lappen71 säger:

Samma sak här med faktaresistens. Vissa vill inte förstå att yttrandefrihet gäller inte på ett forum. Samma sak att ingen kan komma hem till mig och säga vad dom vill och hävda yttrandefrihet. Fungerar inte så men vissa vill bara inte ta in fakta. 

Tänker lite ang Flashback, det är väl inte ägt av tidning/media vad jag förstått, var lite där förr men när jag fick se allt från självmordstrådar till hur man bygger bomber samt hur man blir hög på narkotika på bästa sätt så lämnade jag forumet direkt. Tycker det är märkligt att den typen av yttrandefrihet med ”instruktioner” som kan leda till både missbruk, brott och mord tillåts. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, iMarc säger:

Tänker lite ang Flashback, det är väl inte ägt av tidning/media vad jag förstått, var lite där förr men när jag fick se allt från självmordstrådar till hur man bygger bomber samt hur man blir hög på narkotika på bästa sätt så lämnade jag forumet direkt. Tycker det är märkligt att den typen av yttrandefrihet med ”instruktioner” som kan leda till både missbruk, brott och mord tillåts. 

Flashback är hårt modererat. På vissa punkter. Exempelvis är det här forumet mycket friare vad gäller upphovsrätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 minuter sedan, iMarc säger:

Tycker det är märkligt att den typen av yttrandefrihet med ”instruktioner” som kan leda till både missbruk, brott och mord tillåts.

Det har ju med vad forumansvariga tycker ska vara tillåtet att göra och inget annat. Forumansvariga har ansvar för innehållet, inklusive att stävja personangrepp. 

Religionstråden stängdes pga personangrepp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Diktaturen beordrar tillbaka till ämnet!

Axelman diktatorlakej

 

 

 

Spoiler

rofl.gif

 

Redigerad av Axelman
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trumpen är fascist! :fane::hihihi:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

42 minuter sedan, Telly82 säger:

Det har ju med vad forumansvariga tycker ska vara tillåtet att göra och inget annat. Forumansvariga har ansvar för innehållet, inklusive att stävja personangrepp. 

Religionstråden stängdes pga personangrepp.

Vad gäller Flashback är polisen djupt bekymrad över hur det på Flashback beskrivs tydligt hur man begår ett brott på bästa sätt. 
Flashback bör betraktas som ett uppslagsverk för kriminella. Det är märkligt att detta forum överhuvudtaget tillåts. Det är samma sak som om någon skulle gå omkring på stan med megafon och förklarar med utförliga instruktioner hur man gör bomber och på ett smärtfritt sätt, tar livet av sig, och i vilken stadsdel langarna håller till denna månad. 
Eller en affisch om slikt uppsatt på ett plakat. 
 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 minuter sedan, mikaellq säger:

Trumpen är fascist! :fane::hihihi:

Bravo det går åt rätt håll :)  

Den första smileyn kan vara kvar men den andra kan du ta bort. 

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så klart han inte är fascist. Han är lika mycket fascist som en invandringskritiker är rasist. Det är viktigt att inte låta kraften gå ur viktiga begrepp. Annars betyder de till slut ingenting.

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
 Share




×
×
  • Skapa nytt...