Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Tråden om Donald Trump


iMarc
 Share

Vad tycker du om Donald Trump?  

27 medlemmar har röstat

  1. 1. Anser du att Trump är en bra president och ett föredöme som värnar om mänskliga rättigheter?

    • Definitivt
      0
    • Absolut inte
      25
    • Ingen åsikt
      1
    • Bor i Falköping och svaret är ett rungande JA!
      1
  2. 2. Donald Trump är trovärdig och ljuger aldrig?

    • Ja
      1
    • Nej
      26
    • Ingen åsikt
      0
  3. 3. Är du oroad över vad Trump kan ställa till med globalt?

    • Ja
      24
    • Nej
      3
    • Ingen åsikt
      0


Rekommendera Poster

1 timme sedan, DittDatt säger:

Allt som förnedrar Trump är bra. Vill man nå hans väljare kommer du tyvärr inte långt med fakta och resonemang. Det går heller inte att vädja till empati, värdighet eller anständighet. Däremot är förakt för svaghet djupt rotat hos den sortens människor. Och alla metoder som fungerar för att få bort Trump är bra metoder.

Nu blir jag bestört. Jag tänker inte bli som han för att få bort'n. Menar du allvar? Du kan inte mena allvar? I så fall tappar du ditt berättigande. Om du inte är bättre än din fiende, varför protesterar du?

Redigerad av Axelman
  • Rösta upp 1
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

35 minuter sedan, Axelman säger:

Nu blir jag bestört. Jag tänker inte bli som han för att få bort'n. Menar du allvar? Du kan inte mena allvar? I så fall tappar du ditt berättigande. Om du inte är bättre än din fiende, varför protesterar du?

Jag vet inte hur du tänker nu. Tänk att du sitter på ett flygplan som blir kapat av en total galning. Plötsligt får du som enda person på planet möjligheten att slå kaparen i skallen med en påk så att besättningen kan återta kontrollen över planet. Tänker du då avstå från att göra detta med motivationen att du inte tänker sänka dig till kaparens nivå och använda våld? Jag skulle inte göra det och jag skulle fördöma varje människa som avstod från våldet i den situationen. Och då pratar vi om ett flygplan där kanske hundra människor skulle dö om det störtade. Trump - med ett intellekt som en störd och bortskämd treåring - har ju makt att utrota hela mänskligheten. Alla som har något att bidra med så att han avskiljs från positionen som president är skyldiga att göra det.

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 minuter sedan, DittDatt säger:

Tänk att du sitter på ett flygplan som blir kapat av en total galning.

Fast den situationen är inte jämförbar. Där är det frågan om en direkt och akut livsfara, dvs frågan om minuter innan man måste ingripa..

I Trumps fall är det frågan om indirekt och icke akut fara. Låt vara för fler individer än som ryms i ett flygplan.

 

Men jag kan hålla med om att Trump bör avskiljas från ämbetet med alla till buds lagliga medel.

 

  • Rösta upp 1
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

46 minuter sedan, DittDatt säger:

Jag vet inte hur du tänker nu. Tänk att du sitter på ett flygplan som blir kapat av en total galning. Plötsligt får du som enda person på planet möjligheten att slå kaparen i skallen med en påk så att besättningen kan återta kontrollen över planet. Tänker du då avstå från att göra detta med motivationen att du inte tänker sänka dig till kaparens nivå och använda våld? Jag skulle inte göra det och jag skulle fördöma varje människa som avstod från våldet i den situationen. Och då pratar vi om ett flygplan där kanske hundra människor skulle dö om det störtade. Trump - med ett intellekt som en störd och bortskämd treåring - har ju makt att utrota hela mänskligheten. Alla som har något att bidra med så att han avskiljs från positionen som president är skyldiga att göra det.

Ingen jämförelse som jag skulle använda och som är i min mening haltande. Du jämför en pågående kapning med en person som ännu inte har gjort mer än typ babblat i nattmössan. Ja, han har sullat till det med Corona och en rad andra saker men är i princip inte värre än några av hans företrädare. Med den logiken ovan borde vi avlägsna i stort sett varenda president i USA. Jag håller på lag och demokrati och vill arbeta inom dessa ramar. Att uttala 

"Och alla metoder som fungerar för att få bort Trump är bra metoderär bortanför detta. Trodde ingen civiliserad människa skulle föreslå detta.

  • Rösta upp 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Telly82 säger:

Men jag kan hålla med om att Trump bör avskiljas från ämbetet med alla till buds lagliga medel.

Inklusive att håna och förminska honom, som i filmerna från The Lincoln Project. Som sagt, vill man nå fram till de väljare som röstade på Trump i förra valet så är det nog inte intellektuella diskussioner om komplicerade sammanhang som står först på listan. Man talar med rednecks på rednecks vis, för att travestera Strindberg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

31 minuter sedan, Axelman säger:

Ingen jämförelse som jag skulle använda och som är i min mening haltande. Du jämför en pågående kapning med en person som ännu inte har gjort mer än typ babblat i nattmössan. Ja, han har sullat till det med Corona och en rad andra saker men är i princip inte värre än några av hans företrädare. Med den logiken ovan borde vi avlägsna i stort sett varenda president i USA. Jag håller på lag och demokrati och vill arbeta inom dessa ramar. Att uttala 

"Och alla metoder som fungerar för att få bort Trump är bra metoderär bortanför detta. Trodde ingen civiliserad människa skulle föreslå detta.

Du låter lite som Chamberlain gjorde när Hitler stökade igång andra världskriget. Du kanske tycker att man borde ha hanterat hela den situationen med "lag och demokrati" i stället för att svara med bomber och vapen?

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

30 minuter sedan, DittDatt säger:

Du låter lite som Chamberlain gjorde när Hitler stökade igång andra världskriget. Du kanske tycker att man borde ha hanterat hela den situationen med "lag och demokrati" i stället för att svara med bomber och vapen?

Du kanske tycker att en preemptive strike är grejjen? 

...

Internets oskrivna lag. När Hitler kommer in är diskussionen över. Im out.

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

17 minuter sedan, Axelman säger:

Du kanske tycker att en preemptive strike är grejjen? 

...

Internets oskrivna lag. När Hitler kommer in är diskussionen över. Im out.

Då kan det alltså inte finnas några diskussioner eller forum där historia eller andra världskriget diskuteras? Eller undviker man Hitler i alla såna diskussioner? (Don't mention the war...) ?

.

.

.

(Jag tror att du syftar på Godwins lag, som handlar om om att man till slut jämför meningsmotståndaren med Hitler. Jag jämförde dig med Chamberlain, inte Hitler)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 timmar sedan, Axelman säger:

Trump skulle kunna vara en figur skapad av Steven King och Spielberg. Fånig som en JarjarBinks och skrämmande som "Here's Johnny!!"

 

 

Skärmavbild 2020-07-19 kl. 15.08.58.pngSkärmavbild 2020-07-19 kl. 15.08.30.png

Skärmavbild 2020-07-19 kl. 15.10.29.pngSkärmavbild 2020-07-19 kl. 15.11.04.png

... samt Selma Lagerlöf och Victor Sjöström.

4 timmar sedan, DittDatt säger:

Du låter lite som Chamberlain gjorde när Hitler stökade igång andra världskriget. Du kanske tycker att man borde ha hanterat hela den situationen med "lag och demokrati" i stället för att svara med bomber och vapen?

https://youtu.be/FBWr1KtnRcI?t=255

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ibland går det inte överhuvudtaget att lösa en situation med lagliga medel, hade fallet varit så hade Trump varit avsatt för längesedan. Det bästa vore om en internationell insatsstyrka stormade vita huset och tog makten tillfälligt och satte Trump på någon vårdinrättning på obestämd tid. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur många här har hunnit bli miljardär än, skaffat sig en supermodell-fru OCH mot mördande motstånd blivit världens mäktigaste man? :P 

 

107537119_3214796978631125_1482272048839795789_n.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 timmar sedan, mikaellq säger:

Hur många här har hunnit bli miljardär än, skaffat sig en supermodell-fru OCH mot mördande motstånd blivit världens mäktigaste man? :P 

 

107537119_3214796978631125_1482272048839795789_n.jpg

Är inga problem när du föds i rätt sociala kretsar och får pengar av pappa, bor i ett land med det mest korkade och outbildade individer man kan tänka sig.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 timmar sedan, mikaellq säger:

Hur många här har hunnit bli miljardär än, skaffat sig en supermodell-fru OCH mot mördande motstånd blivit världens mäktigaste man? :P 

 

107537119_3214796978631125_1482272048839795789_n.jpg

Jag skulle inte vilja bli eller ha något av detta. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 timmar sedan, mikaellq säger:

Hur många här har hunnit bli miljardär än, skaffat sig en supermodell-fru OCH mot mördande motstånd blivit världens mäktigaste man? :P 

Inget av detta har någon som helst betydelse för en riktig man som vill leva ett riktigt liv och inte i en fantasi! Det som har verklig betydelse är helt andra saker. Vet inte du det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, Axelman säger:

Inget av detta har någon som helst betydelse för en riktig man som vill leva ett riktigt liv och inte i en fantasi! Det som har verklig betydelse är helt andra saker. Vet inte du det?

Kallas för avundsjuka. Han är missnöjd med sitt liv. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 minuter sedan, lappen71 säger:

Kallas för avundsjuka. Han är missnöjd med sitt liv. 

Avundsjuka? Jag är avundsjuk på dem som har ett jobb. Avundsjuk kan man vara på friska företeelser.  default_laugh.png.1d52dffd42a143594fc8d09b61d3bd34.png  Jag är sjukpensionär. Men jag har ett riktigt liv som är rikt vilket inte beror på varken pengar eller jobb i grund och botten. Att stå efter ytliga ting som bara är en chimär, är antingen barnsligt eller omoget beroende på ålder men det är ju där Trump håller hus. d_teddy.gif

...

Ärligt talat tycker jag den bilden är vidrig. Jag kan för mitt liv INTE förstå hur man kan ha sin fru liggande som en hora på sitt arbetsskrivbord. :sjuk:

Redigerad av Axelman
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har en vän i USA. Han vill flytta till ett annat land, då han anser att landet styrs av en clown och att de flesta amerikaner är idioter, samt att USA generellt är otryggt att leva i med alla vapen och narkotika och har en enorm fattigdom. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 minuter sedan, Axelman säger:

Avundsjuka? Jag är avundsjuk på dem som har ett jobb. Avundsjuk kan man vara på friska företeelser.  default_laugh.png.1d52dffd42a143594fc8d09b61d3bd34.png  Jag är sjukpensionär. Men jag har ett riktigt liv som är rikt vilket inte beror på varken pengar eller jobb i grund och botten. Att stå efter ytliga ting som bara är en chimär, är antingen barnsligt eller omoget beroende på ålder men det är ju där Trump håller hus.

...

Ärligt talat tycker jag den bilden är vidrig. Jag kan för mitt liv INTE förstå hur man kan ha sin fru liggande som en hora på sitt arbetsskrivbord. :sjuk:

Mikaellq vill väl vara rik och ha en hora vid sin sida?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 minuter sedan, Axelman säger:

Avundsjuka? Jag är avundsjuk på dem som har ett jobb. Avundsjuk kan man vara på friska företeelser.  default_laugh.png.1d52dffd42a143594fc8d09b61d3bd34.png  Jag är sjukpensionär. Men jag har ett riktigt liv som är rikt vilket inte beror på varken pengar eller jobb i grund och botten. Att stå efter ytliga ting som bara är en chimär, är antingen barnsligt eller omoget beroende på ålder men det är ju där Trump håller hus. d_teddy.gif

...

Ärligt talat tycker jag den bilden är vidrig. Jag kan för mitt liv INTE förstå hur man kan ha sin fru liggande som en hora på sitt arbetsskrivbord. :sjuk:

Det är inte du som är avundsjuk förstår du väl. Det är @mikaellq som sitter hemma och drömmer bort sig från sitt miserabla liv :) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, iMarc säger:

Har en vän i USA. Han vill flytta till ett annat land, då han anser att landet styrs av en clown och att de flesta amerikaner är idioter, samt att USA generellt är otryggt att leva i med alla vapen och narkotika och har en enorm fattigdom. 

En högst oprofessionell spaning ger vid handen att mängden dårar i USA är procentuellt likvärdigt med andra länder. Dock hörs och syns de mer i USA.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, lappen71 säger:

Det är inte du som är avundsjuk förstår du väl. Det är @mikaellq som sitter hemma och drömmer bort sig från sitt miserabla liv :) 

Förstår precis. Du misstolkar mitt inlägg. Det beskriver en normal människa. Till föga hjälp kanske...

Redigerad av Axelman
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 minuter sedan, Axelman säger:

Jag kan för mitt liv INTE förstå hur man kan ha sin fru liggande som en hora på sitt arbetsskrivbord.

Annars hade man inte kunnat se de patriotiska stövlarna.

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, Alix säger:

Annars hade man inte kunnat se de patriotiska stövlarna.

TÄNKTE INTE PÅ DET!! :hihihi:

 

 

:sjuk:

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
 Share




×
×
  • Skapa nytt...