Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Tråden om Donald Trump


iMarc
 Share

Vad tycker du om Donald Trump?  

27 medlemmar har röstat

  1. 1. Anser du att Trump är en bra president och ett föredöme som värnar om mänskliga rättigheter?

    • Definitivt
      0
    • Absolut inte
      25
    • Ingen åsikt
      1
    • Bor i Falköping och svaret är ett rungande JA!
      1
  2. 2. Donald Trump är trovärdig och ljuger aldrig?

    • Ja
      1
    • Nej
      26
    • Ingen åsikt
      0
  3. 3. Är du oroad över vad Trump kan ställa till med globalt?

    • Ja
      24
    • Nej
      3
    • Ingen åsikt
      0


Rekommendera Poster

10 minuter sedan, Pocahontas säger:

ÖKA dosen öka dosen, ökaaaaa doooossen

 

 

Skärmavbild 2020-05-20 kl. 21.18.04.jpg

Är han köpt av Bill Gates?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sett ute på stan, intill järnvägsstationen idag. Varför måste vänsterliret vara så groteskt?

 

IMG_4919.jpg

IMG_4920.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

59 minuter sedan, mikaellq säger:

Sett ute på stan, intill järnvägsstationen idag. Varför måste vänsterliret vara så groteskt?

 

IMG_4919.jpg

 

Jag tycker att det var en ganska smickrande bild på Trump. Om jag själv skulle försöka illustrera i bild hur jag uppfattar Trump så skulle det nog hänga ut en b-korv ur munnen samt ligga en hög nedanför.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 minuter sedan, DittDatt säger:

Jag tycker att det var en ganska smickrande bild på Trump. Om jag själv skulle försöka illustrera i bild hur jag uppfattar Trump så skulle det nog hänga ut en b-korv ur munnen samt ligga en hög nedanför.

Men helt seriöst så skulle jag uppfatta det som omognad och oförmåga till att argumentera för ståndpunkten. Alla (utom de närmaste hos Trump) är fria att tycka som de vill i demokratier. Men varför är det så svårt att argumentera sakligt, utan att ge sig på "under bältet"-attacker?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 minuter sedan, mikaellq säger:

Men helt seriöst så skulle jag uppfatta det som omognad och oförmåga till att argumentera för ståndpunkten. Alla (utom de närmaste hos Trump) är fria att tycka som de vill i demokratier. Men varför är det så svårt att argumentera sakligt, utan att ge sig på "under bältet"-attacker?

Jag håller delvis med om att det kanske är fel att håna honom, eftersom det närmar sig lyteskomik. Det är inget särskilt underligt med honom, han är bara en obildad och sjuk buse i  mängden. Det är den amerikanska ”demokratin” och det amerikanska folket som ska hånas.

”Never underestimate the power of stupid people in large groups” (George Carlin)

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocahontas

Skärmavbild 2020-05-21 kl. 09.50.00.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mattiasgbg
43 minuter sedan, mikaellq säger:

Men helt seriöst så skulle jag uppfatta det som omognad och oförmåga till att argumentera för ståndpunkten. Alla (utom de närmaste hos Trump) är fria att tycka som de vill i demokratier. Men varför är det så svårt att argumentera sakligt, utan att ge sig på "under bältet"-attacker?

Har Trump någonsin argumenterat sakligt under sin politiska karriär?

  • Gilla 1
  • Haha 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 minuter sedan, Mattiasgbg säger:

Har Trump någonsin argumenterat sakligt under sin politiska karriär?

Du får tycka vad du vill men faktum är att med saklig argumentation avsågs den här, i denna tråd. ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

31 minuter sedan, DittDatt säger:

Jag håller delvis med om att det kanske är fel att håna honom, eftersom det närmar sig lyteskomik. Det är inget särskilt underligt med honom, han är bara en obildad och sjuk buse i  mängden. Det är den amerikanska ”demokratin” och det amerikanska folket som ska hånas.

”Never underestimate the power of stupid people in large groups” (George Carlin)

Det märks att du lyssnat mycket på George Carlin, vila i frid, den enligt min mening bäste ståupparen någonsin i USA. Han sa ju vad du antyder, att politiker inte gärna kan bli bättre än folket som producerat dem.

Ett bra svar av dig. Tack för det. :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mattiasgbg
24 minuter sedan, mikaellq säger:

Du får tycka vad du vill men faktum är att med saklig argumentation avsågs den här, i denna tråd. ?

Jag tycker inte, jag kan bara inte komma på att jag sett något sådant. Fast gillar man saklig argumentation ska man nog undvika politiker och diverse proffstyckare.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, mikaellq säger:

Men helt seriöst så skulle jag uppfatta det som omognad och oförmåga till att argumentera för ståndpunkten. Alla (utom de närmaste hos Trump) är fria att tycka som de vill i demokratier. Men varför är det så svårt att argumentera sakligt, utan att ge sig på "under bältet"-attacker?

Du är inte lite bra fräck du. Personliga påhoppen från dig har haglat och du snackar om att argumentera sakligt ?

 

  • Gilla 1
  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

48 minuter sedan, lappen71 säger:

Du är inte lite bra fräck du. Personliga påhoppen från dig har haglat och du snackar om att argumentera sakligt ?

 

Grandet & bjälken. :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, mikaellq säger:

Grandet & bjälken. :rolleyes:

Nu är det inte jag som sitter på den höga hästen och gastar om att argumentera sakligt.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, mikaellq säger:

Det märks att du lyssnat mycket på George Carlin, vila i frid, den enligt min mening bäste ståupparen någonsin i USA. Han sa ju vad du antyder, att politiker inte gärna kan bli bättre än folket som producerat dem.

Ett bra svar av dig. Tack för det. :ThumbsUp:

Kul att du gillar Carlin. Men jag har svårt att få ihop det med att du samtidigt gillar Trump. Eller tycker att amerikanerna verkar vara ett vettigt folk. Carlin beskrev ju USA som en lång rad "shopping malls" befolkade av feta dumskallar vars enda intresse var att handla skitprylar och äta skitmat. I en annan show pratar han om att inga amerikaner är fria eller har något fritt val utan snarare ägs av några få rika personer. Känns inte riktigt som att det lirar med din syn på det fria USA?

  • Gilla 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 timmar sedan, mikaellq säger:

Men helt seriöst så skulle jag uppfatta det som omognad och oförmåga till att argumentera för ståndpunkten. Alla (utom de närmaste hos Trump) är fria att tycka som de vill i demokratier. Men varför är det så svårt att argumentera sakligt, utan att ge sig på "under bältet"-attacker?

Ok, vilka Trump-uttalanden tycker du att vi ska diskutera sakligt? Hans förslag att släcka orkaner med kärnvapen? Eller hans monolog om nya jaktplan som bokstavligen är helt osynliga? Talet där han beskriver hur amerikanska rebeller vann mot engelsmännen på 1700-talet bland annat genom att ta strategiskt viktiga flygplatser? Eller det berömda förslaget att spruta in klorin i lungorna för att behandla covid-19? Påståendet att ljudet från vindkraftverk orsakar cancer? Listan kan göras lång. Vilken fråga vill du börja med? Ljudet från vindkraftverk som orsakar cancer?

  • Gilla 2
  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, DittDatt säger:

Ok, vilka Trump-uttalanden tycker du att vi ska diskutera sakligt? Hans förslag att släcka orkaner med kärnvapen? Eller hans monolog om nya jaktplan som bokstavligen är helt osynliga? Talet där han beskriver hur amerikanska rebeller vann mot engelsmännen på 1700-talet bland annat genom att ta strategiskt viktiga flygplatser? Eller det berömda förslaget att spruta in klorin i lungorna för att behandla covid-19? Påståendet att ljudet från vindkraftverk orsakar cancer? Listan kan göras lång. Vilken fråga vill du börja med? Ljudet från vindkraftverk som orsakar cancer?

Förvänta dig inget seriöst svar ifrån personen som delade en bild där man uppmanades att äta frukt för att förhindra Corona. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi kan ju fylla på Trumpskålen med påståendet att "covid 19 kommer att försvinna av sig självt", vilket Trump upprepade ett antal gånger för att bagatellisera. Eller att han påstod att miljoner tester gjordes när det i efterhand kunde konstateras att vid det tillfället och långt därefter utförts endast en handfull tester och att administrationen varit passiv i frågan. Vi kan ta också att diskutera de rasistiska kommentarer han gjort. Hur han uttalat sig förnedrande om kvinnor och färgade. Eller när han demoniserade Clintonskan vid valet på ett vidrigt sätt. 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, DittDatt säger:

Kul att du gillar Carlin. Men jag har svårt att få ihop det med att du samtidigt gillar Trump. Eller tycker att amerikanerna verkar vara ett vettigt folk. Carlin beskrev ju USA som en lång rad "shopping malls" befolkade av feta dumskallar vars enda intresse var att handla skitprylar och äta skitmat. I en annan show pratar han om att inga amerikaner är fria eller har något fritt val utan snarare ägs av några få rika personer. Känns inte riktigt som att det lirar med din syn på det fria USA?

Det är många som jag inte delar åsikter med men ändå kan uppskatta för deras yrkesskicklighet. Dessutom gillade jag hans fullständigt respektlösa drift med allt och alla som inte mottog hans gillande.

Om han hade sågat Trump utmed fotknölarna? Nästan garanterat, men jag hade förmodligen tagit det som väldigt underhållande därför att Carlin var verkligen skicklig med sina sågningar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

44 minuter sedan, DittDatt säger:

Ok, vilka Trump-uttalanden tycker du att vi ska diskutera sakligt? Hans förslag att släcka orkaner med kärnvapen? Eller hans monolog om nya jaktplan som bokstavligen är helt osynliga? Talet där han beskriver hur amerikanska rebeller vann mot engelsmännen på 1700-talet bland annat genom att ta strategiskt viktiga flygplatser? Eller det berömda förslaget att spruta in klorin i lungorna för att behandla covid-19? Påståendet att ljudet från vindkraftverk orsakar cancer? Listan kan göras lång. Vilken fråga vill du börja med? Ljudet från vindkraftverk som orsakar cancer?

Alix har redan förklarat för mig syftet med denna tråd. Jag tänker inte förstöra det. no2.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett exempel på George Carlins skicklighet kan vara på sin plats.
Här sågar han Clinton och amerikansk politik på ett mycket underhållande sätt.
Vem kan bli sur på det? :) 
 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur man talar klarspråk så inga missförstånd kan uppstå ?

 

Citat

I tested very positively in another sense, so, this morning, yeah,” he rambled. “I tested positively toward negative, right? So, no. I tested perfectly this morning, meaning I tested negative. But that’s a way of saying it. Positively toward the negative.

https://god.dailydot.com/trumps-tested-positively-negative-coronavirus/?fbclid=IwAR3OF6zApjkbC0eVyat7yfmgS0ig_Mexj33Df4u3ztrAcrloi3_2FXbYuHY

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror Trump behöver några lappar LSD under tungan. Kanske då något vettigt kan komma ur honom. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocahontas

Nu tar stollen i med storsläggan, vill stänga ner sociala medier som inte tycker som han. 

Liknar diktatorsfasoner..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
 Share




×
×
  • Skapa nytt...