Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Är Ipad användarvänlig?


kennethLundgren
 Share

Rekommendera Poster

kennethLundgren

Jag följer det mesta när det gäller Apple och deras produkter, jag är inne på min tredje MBP 13 och andra Ipad mini (nu 5). Och jag vill och försöker lära mig IOS för jag är väldigt imponerad av vad en så tunn skiva kan göra.

Det finns oändligt antal Youtube filmer om hur iPad kommer att ersätta laptop,en snart. Det skryts om hur lättanvändligt en padda är, men jag lyckas fastna gång på gång i små problem. Ex så skulle jag lägga till adresser i en mail som kom till mig med flera, tryckte och fick upp ”lägg till i kontakter” inte f_n hamnade något i kontakter. Skulle ladda upp en bild som jag hade i filsystemet, och när jag skulle ladda in bilden i FB så öppnar den bara Photo,s bibliotek, och jag kom inte runt det.

Visst, det är säkert jag men det skryts om hur intuitivt och användarvänligt det är, men jag håller inte med så det får bli en ny Macbook istället.

Något frustrerad

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag brukar säga att iPad är användarvänlig för den som inte har haft en dator förut. Den påminner ju mycket om en vanlig mobiltelefon idag. Med en dator så kan man fortfarande göra mer. Det är ju framförallt när det gäller filhantering som en dator ger mer möjligheter än en iPad. Ipad har ett mycket mer låst filsystem, vilket också handlar om säkerhet. En iPad fungerar på ett annat sätt än en dator. 

När det gäller bilder så är det helt klart så att iPad utgår från att man har bilderna i Bilder. Och synkar med Mac och andra enheter. Det är så det är gjort. Om man istället vill ha bilder på iCloud Drive (appen Filer) istället för i iCloud bildbibliotek (appen Bilder), ja då använder man det hela på ett sätt som det inte är gjort för. 
 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...