Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Extern skärm till macbook pro?


Eldvindovatten
 Share

Rekommendera Poster

Eldvindovatten

Hej vänner!

 

Sitter med en MacBook Pro 13 tum från 2019 och undrar om man kan koppla en extern skärm till min laptop? Med tre thunderbolt anslutningar blir det kanske en utmaning att hitta något? Eller vad säger ni mer erfarna inom området?

Om ifall man kan det, vilken typ av skärm skall man titta närmare på? Eller kan det var "vilken" skärm som helst? Tänker mest på att jag sitter med en retina skärm och måste då den externa skärmen ha upplösning som påminner om denna? Ni ser... helt grön när det gäller detta ämne!

 

Anledningen är den att jag har fler olika dokument fönster öppna och önskar få mer plats att kunna se dem samtidigt vid sidan av varandra. Sitter och redigerar filer och dess namn i olika mappar, samt döper dem i ett ordbehandlings program. Kanske finns det en lösning på detta också och tar tacksamt emot tips på detta likväl. Har försökt att skapa olika "skrivbord" men det blir för mycket fladdrande emellan de olika "arbetsstationerna" om ni förstår?

 

Ha det super och blir glad för svar

 

Mvh

eldvindovatten

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då din MacBook endast har Thunderbolt 3-portar skulle jag helt klart välja en extern skärm med med ingång för USB-C eller Thunderbolt 3. Då räcker det med att endast koppla in en kabel från datorn till skärmen så får du bild till skärmen och laddning till datorn i ett.


Det spelar egentligen ingen roll vilken upplösning det är på skärmen du köper, men om budget finns så är ju givetvis en 4K-skärm det bästa alternativet.

 

Om jag får rekommendera en skärm så är LG 27UL850 ett riktigt bra alternativ, men den kostar ca 5000kr. 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eldvindovatten
2020-03-27 på 21:33, PhryxuZ säger:

Då din MacBook endast har Thunderbolt 3-portar skulle jag helt klart välja en extern skärm med med ingång för USB-C eller Thunderbolt 3. Då räcker det med att endast koppla in en kabel från datorn till skärmen så får du bild till skärmen och laddning till datorn i ett.


Det spelar egentligen ingen roll vilken upplösning det är på skärmen du köper, men om budget finns så är ju givetvis en 4K-skärm det bästa alternativet.

 

Om jag får rekommendera en skärm så är LG 27UL850 ett riktigt bra alternativ, men den kostar ca 5000kr. 

 

Hej PhryxuZ! 
 

Ok! Skall kolla upp skärmen du rekommenderade! Som du säger så är väl det smartast att ha en skärm man kopplar via dessa uttag! Tack för svar!! Trevlig fortsatt måndag!! 
 

mvh

 

eldvindovatten

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...