Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Mail avslutas oväntat


Åke43
 Share

Rekommendera Poster

Mailstopp.jpeg.89c02b9057bbb9aee5e33da6df32486f.jpeg

Mail avslutas helt sporadiskt när jag arbetar med det. Händer nästan varje gång jag använder det vilket är fler gg per dag. Jag har rapporterat de senaste veckorna men ej sett någon respons från Apple. Använder macOS High Sierra 10.13.6.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testa en säker start, starta som vanligt och testa igen.

 

Om det inte hjälper, klicka på Rapportera och kopiera vad som står i felrapporten som en "Spoiler" (sjätte symbolen i andra raden ovanför textrutan) här i forumet.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack. Säker start, som jag aldrig gjort tidigare, genomförd. Testar de närmaste dagarna om okynnesstoppen upphört.  

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilka mailkonton har du inlagda? 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

Jag har flera konton aktiva: Outlook, gmail och icloud.  

 

Tack. Säker start, som jag aldrig gjort tidigare, genomförd. Testar de närmaste dagarna om okynnesstoppen upphört.  

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 minuter sedan, Åke43 säger:

Hej

Jag har flera konton aktiva: Outlook, gmail och icloud.  

 

Tack. Säker start, som jag aldrig gjort tidigare, genomförd. Testar de närmaste dagarna om okynnesstoppen upphört.  

Detta har varit på tapeten tidigare och den gemensamma nämnaren har varit Gmail

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK. Mail stoppade just. Åtgärden med säker start hade ingen inverkan.

Avvaktat fler ingångar. Gmail har jag använt länge Icloud har jag lagt till senast men felet uppträdde inte förrän efter ett par veckor.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
Trekerswede

Hej,
Ny här på forumet, jag har samma problem.

Mail avslutas oväntat och jag skickar rapport varje gång, händer flera gånger/dag. Har flera konton via egna domäner samt Gmail. Hoppar ur när och hursom har inte hittat om någon specifik åtgärd gör att det kraschar.

Detta problem har i princip börjat i år, har haft samma inställningar i flera år men nu krånglar det.

Kan man "omistallera"?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Trekerswede säger:

Hej,
Ny här på forumet, jag har samma problem.

Mail avslutas oväntat och jag skickar rapport varje gång, händer flera gånger/dag. Har flera konton via egna domäner samt Gmail. Hoppar ur när och hursom har inte hittat om någon specifik åtgärd gör att det kraschar.

Detta problem har i princip börjat i år, har haft samma inställningar i flera år men nu krånglar det.

Kan man "omistallera"?

Om du redan testat råden här i tråden, så testa att stänga av GMail-kontot en dag. Får du inga krascher under den dagen så har du hittat felet (hos Gmail).

Redigerad av Telly82
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Hej

Kopplade ner mitt konto hos Gmail under ett par dagar men problemet kvarstår.

 

 

Redigerad av Åke43
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trekerswede

Samma här, dock kraschar det inte lika ofta. Har även iCloud vilket inte används, kom väl upp med automatik bland kontona. Ska stänga det också och se om det blir nån förändring.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...