Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Dela skärm FaceTime?


Aayden
 Share

Rekommendera Poster

Hej Forum vänner.

 

I dessa Corona tider så har jag nu fått förfrågan om att hjälpa en kund via FaceTime.

Det mesta har vi gjort genom Teams och då kan vi dela skärm så kunden kan se min skärm.

nu är funderingen det om jag kan göra det på Macen via FaceTime så hon ser vad jag gör ? 
 

Hälsningar

Andreas 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tackar för tipset får köra den vägen

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det går även att använda den inbyggda appen skärmdelning direkt, utan omvägen via Meddelanden.
Starta appen Skärmdelning, skriv in AppleID för den du skall fjärrstyra (AppleID't skall vara det som den du fjärrstyr är inloggad med i iCloud). Klicka på Anslut. Den som blir fjärrstyrd får meddelande på sin skärm om att tillåta din anslutning och fjärrstyrning.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänk på att ljud upptas och ni kan prata med varandra via fjärrstyrningen. Det blir lätt rundgång om man har samtal i telefonen samtidigt. Så stäng av eller sänk ljudet i din mikrofon innan uppkoppling.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

22 timmar sedan, Aayden säger:

....så hon ser vad jag gör ? ....

 

 

 

9 timmar sedan, polken säger:

 ...Den som blir fjärrstyrd ....

Jag uppfattade önskan: visa hur/vad jag gör på min dator, med mitt material.

Du anger en väg att ta över/fjärrstyra kundens dator och på den utföra åtgärder på kundens material.

Två olika metoder. Vi får se om TS kan förtydliga vad han ville och om det ena eller båda sätten är användbara

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

13 minuter sedan, sefr säger:

 

Jag uppfattade önskan: visa hur/vad jag gör på min dator, med mitt material.

Du anger en väg att ta över/fjärrstyra kundens dator och på den utföra åtgärder på kundens material.

Två olika metoder. Vi får se om TS kan förtydliga vad han ville och om det ena eller båda sätten är användbara

Japp, du har rätt. Kanske lite oklart. Jag fastnade på "hjälpa en kund" och jag brukar tycka det är enklast att visa på kundens dator i kundens miljö.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, polken säger:

Japp, du har rätt. Kanske lite oklart. Jag fastnade på "hjälpa en kund" och jag brukar tycka det är enklast att visa på kundens dator i kundens miljö.

Hej !

 

Jag skulle bara visa hur hon skulle göra och visa ett arbetsflöde, så det fungerade mycket bra med Facetime och message. Tack för Hjälpen

 

Hälsningar

Andreas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...