Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hemknapp iPhone 7 Plus


Ninnema
 Share

Rekommendera Poster

Tjena.

jag har en iPhone 7 Plus där jag ska byta batteriet, och då hemknappen är sprucken och ur funktion så tänkte jag byta den samtidigt.

Jag har kollat runt länge och tänkte nu köpa en hemknapp. Men nu står det att hemknappen endast är för visuellt syfte och inte fungerar som en vanlig hemknapp. Jag vet och förstår att touch-id inte kommer funka, eftersom att det inte är Apple original, och den funktionen använder jag ändå inte.

 

så min fråga är, är det lönt att köpa och byta ut den? Och kommer den funka som innan? Eller ska jag bara fortsätta med den nuvarande trasiga och bara byta batteriet?

860AC3DD-1C24-47B6-B2F4-3FA947DFA8C3.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, Ninnema säger:

är det lönt att köpa och byta ut den?

 

Inte om du tänkt köpa piratdelar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Telly82 säger:

Inte om du tänkt köpa piratdelar.

Men går det att köpa en originaldel för att montera själv, och vad skulle en sån kosta tro?

Tanken är att inte behöva lägga ut massa pengar på den, då den är gammal och kanske bara håller max ett år till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, Ninnema säger:

Men går det att köpa en originaldel för att montera själv, och vad skulle en sån kosta tro?

Tanken är att inte behöva lägga ut massa pengar på den, då den är gammal och kanske bara håller max ett år till.

Nej du kan inte köpa en original hemknapp med Touch-ID och få den att fungera.
För detta krävs att en reparation skapas i Apples ärendesystem och att Repair Calibration körs för att gifta ihop Touch-ID hårdvaran med telefonen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns hemknapp där ”klick”funktionen fungerar. Dvs som en orginal hemknapp men utan touch-id. Kolla runt på olika ställen, (tror ’Teknikdelar’ har/hade sådan). 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...