Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Bilder Bibliotek går inte öppna


Idalajocke
 Share

Rekommendera Poster

Har 4 olika bilderbibliotek på datorn, detta efter att jag fått flytta om och ändra pga liten SSD disk på Macbook air. 

 

dessa bibliotek ligger på vår TC, och nu går inte det "största" att öppna med alla bilder från 2016-2020. 

när jag ska öppna det så vill den uppdatera biblioteket och när det är klart så säger den att det är låst och behöver repareras för att öppnas. eller varför skulle det blivit låst? 

 

Någon som vet hur jag löser detta? detta skedde innan jag hann göra en export av alla bilder i albumet som extra säkerhet då vi vill ha bilderna dubbelt och nästan trippelt sparat. 

 

kommer fler bilder när den har reparerat klart.. =/

 

Skärmavbild 2020-03-15 kl. 18.39.31.png

Skärmavbild 2020-03-15 kl. 18.39.31.png

Skärmavbild 2020-03-14 kl. 06.52.07.png

Skärmavbild 2020-03-15 kl. 18.40.33.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur färsk backup har på dina skadade bildbibliotek?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ingen färsk backup i sikte, men har sett att man kan öppna "biblioteket" i finder och komma åt bilderna från det hållet iallafall utan att få upp det i "bilder, så på hela biblioteket har jag gjort en backup nu så de ska finnas iallafall. men förstår inte varför programmet inte startar..

Skärmavbild 2020-03-15 kl. 19.57.34.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pröva att avsluta programmet Bilder, leta upp filen Bilder Library (eller vad du kallar den) i mappen Bilder och dubbelklicka på den.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

TC=TimeCapsule? Den kör du via nätverk? Jag har inte testat själv, men reparation av Bilder påstås kunna funka knackigt över nätverk. Hade du testat på en kopia av biblioteket (som då alltså ligger i datorn eller på en USB-ansluten disk, exv) för att se om kopian gick att reparera?

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...