Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Starta dator på distans?


Bredberg
 Share

Rekommendera Poster

Hej,

 

Mitt problem är att jag startade om min MacPro som står i serverrummet på jobbet, men nu ville inte starta upp.

Själv sitter jag hemma så nu jag kommer jag inte åt den via TeamViewer eller skärmdelning längre.

Finns det något sätt att starta upp den på distans? Kan koppla upp mig mot en annan dator på kontoret som är på samma nätverk.

Är en MacPro från 2013 med High Sierra

 

Tacksam för svar :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej är den avstängd så är den avstängd

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)
9 minuter sedan, lappen71 säger:

Nej är den avstängd så är den avstängd

Finns det någon annan inställning man kan göra så att datorn startar upp direkt den får ström i kontakten?

Har satt ett kryss in den rutan under inställningar strömsparare, men hjälper inte.

Min startar inte upp efter strömavbrott. Gjorde den det, skulle jag kunna ansluta den till en wifi-kontakt, som jag kan stänga av/på med mobilen, för att simulera ett strömavbrott :)

Nu händer det inte ofta, kanske 1-2 gånger per år, men är ju alltid när det inte är någon annan på kontoret som kan göra det fysiskt åt mig.

Redigerad av Bredberg
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det finns en sådan inställning på stationära datorer typ iMac. Inte på bärbar eftersom den aldrig kan uppleva strömavbrott. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 minuter sedan, lappen71 säger:

Ja det finns en sådan inställning på stationära datorer typ iMac. Inte på bärbar eftersom den aldrig kan uppleva strömavbrott. 

MacPro är väl knappast bärbar

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, Pocahontas säger:

MacPro är väl knappast bärbar

 

Opps läste MacBook Pro ?

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, lappen71 säger:

Opps läste MacBook Pro ?

Du får ta av dig svetsglasögona ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade liknande problem med en 'remote' mac. Jag installerade ett strömuttag som jag kunde slå av och på hemifrån. Tyd denna: https://inf.se/smart-hem/3019-wifi-smart-plug-fjarrstrombrytare-24-ghz-7314280048465.html?gclid=Cj0KCQjwpLfzBRCRARIsAHuj6qXxn5sFYW36l5Dk6WiZViaiugyn71xwwNTtjmpeaPZk-wJT9iQX8lUaAqtBEALw_wcB

 

Och under Systeminställningar - Strömsparare kryssa i 'Starta automatiskt efter strömavbrott'

 

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...