Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hackad iPhone 6


LarsLennart
 Share

Rekommendera Poster

LarsLennart

Hej på er! 
Jag är helt ny på detta forum men det är med förhoppning jag kan få svar på ett problem. 
Det är någon som övervakar min telefon. Det händer märkliga saker som att en ny kontakt skrivs in utan att jag rör telefonen eller ett svart tangentbord dyker upp för att söka efter FB och sedan startar appen. Gjorde en återställning och synkade telefonen med en säkerhetskopia på iCloud men dom är kvar. Jag antar att jag måste vara inloggad för att dom skall kunna göra något vilket gör att jag bara svarar på den nu vilket kanske är riskabelt istället för att stänga av den helt. Kan själva chipet vara infekterat kanske. 
Jag kunde ju gå till en Apple store men är förkyld och i dessa Corona tider skall jag ju hålla mig hemma. 
Enormt tacksam för hjälp för att nysta upp det här. Vad är det bästa att göra. 
Lars
 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan säga med 100% säkerhet att din telefon INTE är hackad. Finns andra förklaringar som defekt hårdvara,mjukvara.

 

Återställ telefonen utan att lägga in säkerhetskopian,fungerar inte det så är det hårdvarufel som tex touch-skärmen.

 

En arbetskamrat uppleva liknande och det berodde på att telefonen var böjd så skärmen betedde sig märkligt.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

LarsLennart

Den är definitivt hackad. Det är just det att återställa allt manuellt som jag hoppas slippa. Idag när jag loggade in på truekey togs en skärmdump t.ex eller som igår ser ett okänt tangentbord (mörk design och såg ut mer som en miniräknare)dyka upp och i sökfältet skriva in FB för att sen öppna appen. Det har inte med dåligt batteri eller trasig skärm att göra. Händelseföljen är dessutom logisk. 
Tack hur som helst för dina råd. Det blir nog en återställning utan säkerhetskopia till att börja med. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så varför frågar du om du redan vet vad felet är och anser dig besitta större kunskap. Lycka till med din ”hackade” telefon. 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

LarsLennart

Tack! Jo jag frågade för jag hoppades på tips att ta bort hacket och behålla all data. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, LarsLennart säger:

Tack! Jo jag frågade för jag hoppades på tips att ta bort hacket och behålla all data. 

Finns inget hack. Så är det bara. Om man förstår hur iOS är uppbyggt så vet man det.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

LarsLennart

Ok! Vad det än va så betedde det sig som en person med avsikt. Siri kanske ? Gjorde en återställning som en ny telefon, logga in på iCloud och alla viktiga delar som t.ex. kontakter, kalender och bilder synkade. Dessutom blev det en ofrivillig app rensning.  Hittills har den betett sig som tidigare men jag får ju se vad som händer. 
Allt gott och tack för ditt engagemang 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...