Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

CrossOver vill inte fungera


ingerfw
 Share

Go to solution Solved by Telly82,

Rekommendera Poster

48 minuter sedan, Thommy säger:

VirtualBox. Är det ett program i sig du har laddat ner? Jag känner inte igen det i min dator. Där finns säkert lösningen. Kanske någon annan här annars kan förklara för mig vad det är och hur man använder det i detta sammanhang? 

Det är ett program som medger att man kör andra operativsystem virtuellt. Det är gratis.

 

https://www.virtualbox.org/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

53 minuter sedan, Alix säger:

Det är ett program som medger att man kör andra operativsystem virtuellt. Det är gratis.

 

https://www.virtualbox.org/

Är det då en motsvarighet till Boot Camp? Krävs det att man köper ett Windows OS för att köra Windows-program på macen? 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, Thommy säger:

Är det då en motsvarighet till Boot Camp? Krävs det att man köper ett Windows OS för att köra Windows-program på macen? 

Ja, typ, och ja, om du inte vill köra i begränsat läge.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 9 months later...

Hej!

Har Sveriges Dödbok 6 (1901-2013). Kör OS Mojave 10.14.6. Vad jag förstår så skall det gå att installera Dödboken på min Mac med detta OS. Men tyvärr fungerar det inte. Jo, själva installationen fungerar, men när jag skall öppna Sveriges Dödbok får jag upp ett fönster där det står: "Access violation at adress 00469073 in moduler 'sdb6.exe'. Read of adress 00000038." Jag får även upp sökfönstret där man skall söka efter döda personer, men det går inte. Kan i menyn välja "About" och får då upp ett meddelande "The port of this program is brought to MacOS X trough the use of Wineskin."

 

Har prövat med att hämta hem Crossover men förstår inte hur jag skall installera Sveriges Dödbok via Crossover. Sveriges Dödbok ligger som en .pkg-fil på USB-stickan och den har jag fört över till datorn. Dubbelklickar jag på .pkg-filen så startar ju installationen. Öppnar jag Crossover och letar reda på .pkg-filen så är den nedtonad. Längre än så här kommer jag inte. Vad gör jag för fel? Varför fungerar det inte på Mojave? 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, kjellrei säger:

Hej!

Har Sveriges Dödbok 6 (1901-2013). Kör OS Mojave 10.14.6. Vad jag förstår så skall det gå att installera Dödboken på min Mac med detta OS. Men tyvärr fungerar det inte. Jo, själva installationen fungerar, men när jag skall öppna Sveriges Dödbok får jag upp ett fönster där det står: "Access violation at adress 00469073 in moduler 'sdb6.exe'. Read of adress 00000038." Jag får även upp sökfönstret där man skall söka efter döda personer, men det går inte. Kan i menyn välja "About" och får då upp ett meddelande "The port of this program is brought to MacOS X trough the use of Wineskin."

 

Har prövat med att hämta hem Crossover men förstår inte hur jag skall installera Sveriges Dödbok via Crossover. Sveriges Dödbok ligger som en .pkg-fil på USB-stickan och den har jag fört över till datorn. Dubbelklickar jag på .pkg-filen så startar ju installationen. Öppnar jag Crossover och letar reda på .pkg-filen så är den nedtonad. Längre än så här kommer jag inte. Vad gör jag för fel? Varför fungerar det inte på Mojave? 

Kanske @Pocahontas vet? :fundersam:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kör Sveriges Dödbok 7 på Mojave utan problem. Installerade den dock på ett äldre OS och den följde med i uppdateringen.

 

Vet tyvärr inte hur man installerar version 6 på Mojave. I teorin borde det gå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, i teorin borde det gå eftersom det står att Mojave skall fungera, men ibland stämmer inte teori och verklighet ihop :-).

 

Hur installerar man Dödboken som finns som .pkg-fil med hjälp av Crossover? Är det någon som har gjort det eller vet hur man går tillväga?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...