Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Lämplig skärm till MacMini?


Benbjo
 Share

Rekommendera Poster

Hej!

Någon som har tips på bra skärm till en MacMini?

Redigerad av Pocahontas
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snälla, frågan är lika relevant som att fråga om tips på en bra bil. Vilken storlek önskas? Vilken upplösning? Är snabb respons för spel viktig? Eller är du fotograf så korrekta färger är det viktigaste? Vad får den kosta? Vill du ha en med eller utan högtalare? Olika årsmodeller av Minin har olika anslutningar så passar den och vilka evt adaptrar måste till? Tappar du funktion med adaptrar?

Redigerad av Axelman
  • Gilla 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sen finns det ingen anledning att snåla på en skärm. Du kommer ju att sitta framför den i hundratals timmar vilket påverkar dig mer om du har en sämre skärm. Plussa på rejält och du har en skärm som håller i kvalitet till nästa dator och bortåt. Utslaget per använd timme kan en dyrare skärm bli billigare.

Redigerad av Axelman
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

Själv har jag en LG Ultrafine 4 K som jag är mkt nöjd med!! Eftersom jag har begränsad yta att ställa skärmen på så har jag den lilla varianten. Har för mig att den är 23 Tum cirkus!?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, Peter 99 säger:

Hej,

Själv har jag en LG Ultrafine 4 K som jag är mkt nöjd med!! Eftersom jag har begränsad yta att ställa skärmen på så har jag den lilla varianten. Har för mig att den är 23 Tum cirkus!?

23,7!  default_laugh.png.e4b8bef31407902d6ef680611c0c604b.png

 

https://www.apple.com/se/shop/product/HMUA2ZM/A/lg-ultrafine-4k-skärm

  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

18 minuter sedan, Peter 99 säger:

Hej,

Själv har jag en LG Ultrafine 4 K som jag är mkt nöjd med!

"Operativsystem: macOS Mojave 10.14.5 eller senare

Anslutning: Thunderbolt 3-kompatibel Mac, usb-c-kompatibel Mac eller iPad Pro."

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen,

 

Har anslutit skärmen med en USB-C kabel. Smidigt en kabel för all överföring mellan skärm och dator!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack Axelman och Peter 99 för svar. Verkar vara en bra skärm men lite dyr. Kan den vara lämplig som extraskärm till min MacBook Pro late 2012? Med Mojave. 500 GB SSD SATA och 16 GB ram.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 minuter sedan, Benbjo säger:

Tack Axelman och Peter 99 för svar. Verkar vara en bra skärm men lite dyr. Kan den vara lämplig som extraskärm till min MacBook Pro late 2012? Med Mojave. 500 GB SSD SATA och 16 GB ram.

Om du får tipset på en skärm vad tror du svaret på din fråga är?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

50 minuter sedan, Benbjo säger:

Tack Axelman och Peter 99 för svar. Verkar vara en bra skärm men lite dyr. Kan den vara lämplig som extraskärm till min MacBook Pro late 2012? Med Mojave. 500 GB SSD SATA och 16 GB ram.

Will this work with a Mid 2012 15" Macbook Pro Retina? Can I charge my macbook with an adaptor of some sort?

 

2 Answers from the Community

  • You'll have to continue charging your 2012 MacBook Pro through the included adapter.  This has Thunderbolt 3 as the connector. Your 2012 MacBook Pro can't natively interface. You may need an adapter, if compatible at all.

  • It'll probably give you a picture with an adapter but your graphics card will struggle to keep up. It would be pretty much unusable. I'd recommend picking up a non-4K someplace for half the price. You could also pick up a used Thunderbolt Display someplace if you want the speakers and camera all in one.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...