Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
e-snobben

Har politik-tråden tagits bort?

Rekommendera Poster

2 timmar sedan, Pocahontas säger:

Aha, bara vi moderatorer som kan se och öppna då...

Ser att det står Offline i nästan osynlig skrift till vänster

Ser inte ni andra  

-Utvisningsbåset? 

Skärmavbild 2020-03-10 kl. 12.17.35.jpg

Nej

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
13 minuter sedan, Svolder säger:

Nej

Jag bryr mig inte. Jag vet ju att det bara är en tidsfråga innan diskussionen upphör och personangreppen börjar hagla från de argaste.

Politik är till för de vuxna ansvarstagande, inte för barn med kort, självantändande stubin. :P :pompoms::fulfejs:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Postad (redigerade)
8 minuter sedan, mikaellq säger:

Jag bryr mig inte. Jag vet ju att det bara är en tidsfråga innan diskussionen upphör och personangreppen börjar hagla från de argaste.

Politik är till för de vuxna ansvarstagande, inte för barn med kort, självantändande stubin. :P :pompoms::fulfejs:

Då ska ju du inte hålla till där :whistling:

Redigerad av Pocahontas
  • Haha 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
27 minuter sedan, Pocahontas säger:

Då ska ju du inte hålla till där :whistling:

Du  reagerade direkt. :D Det går alltså inte att här fortsätta. :P 

För att återgå till det vuxna, jag upptäckte nyss att Riksarkivet erbjuder mer än folkräkning från det förgångna. Även Axel Oxenstiernas skriverier finns att hitta där. Grundaren av den svenska statsapparaten. Rik som ett troll. :) 

https://sok.riksarkivet.se/oxenstierna

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
27 minuter sedan, mikaellq säger:

Du  reagerade direkt. :D Det går alltså inte att här fortsätta. :P 

Och herrn själv fiskade efter det......rofl.gif.cc6f68c828da0ec60a896171711f11ef.gif

• Haha 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej,

Tråden Den nya trevliga politiktråden, ligger i ett underforum som heter utvisningsbåset sedan lång tid tillbaka. Dit har inte alla access och därför går den inte att se för alla. Jag skulle säga att det är upp till moderatorerna här att först avgöra vilka som ska ha access till utvisningsbåset. Jag kan lägga till medlemmar där i så fall.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Finns inget trevligt med att diskutera politik. 

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
6 minuter sedan, felix-d säger:

Hej,

Tråden Den nya trevliga politiktråden, ligger i ett underforum som heter utvisningsbåset sedan lång tid tillbaka. Dit har inte alla access och därför går den inte att se för alla. Jag skulle säga att det är upp till moderatorerna här att först avgöra vilka som ska ha access till utvisningsbåset. Jag kan lägga till medlemmar där i så fall.

Jag hade, tidigare , tillgång till utvisningsbåset. Efter att forumet gjordes om ser jag inte utvisningsbåset längre.

men, som @lappen71 sa, tveksamt om tråden var speciellt trevlig...

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Låt den vara dold

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
1 timme sedan, felix-d säger:

Hej,

Jag och andra har haft tillgång, men den har försvunnit någonstans på vägen. Jag vet inte när och bryr mig inte så mycket för egen del.

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
2 timmar sedan, Axelman säger:

Och herrn själv fiskade efter det......rofl.gif.cc6f68c828da0ec60a896171711f11ef.gif

Ja, såklart. Men inte för att bevisa något för någon annan utan för att försäkra mig själv om att inget förändrats. Politik är fortfarande ett på tok för eldfängt ämne. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
2 timmar sedan, felix-d säger:

Hej,

@felix-d Det här är vad som gäller, det är alltså upp till var och en om man vill delta. 

image.thumb.png.2f6f71c2ea580dcc725340dcba3e82d9.png

Man klickar väl bara på nedanstående länk och meddelar att man vill vara med.

image.thumb.png.f5d8406bd387d7d83460da630cfa619b.png

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tänkte att nu när Corona-viruset är i fullt fokus så är diskussionen i full gång i den tråden.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
25 minuter sedan, e-snobben säger:

Tänkte att nu när Corona-viruset är i fullt fokus så är diskussionen i full gång i den tråden.

Som om man inte fått nog av det i nyheter på TV, radio och varenda #€%&@ notis i mobilen... :rolleyes:

• Rösta upp 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja, jag hade önskat att både dator och mobil hade haft ett antivirusprogram.

• Rösta upp 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Av allt som framkommit verkar det vara i stort sett som en vanlig influensa. Enda skillnaden är att det inte finns nåt vaccin än. M a o borde det inte bli sån panik över världen, såvida det inte beror på att gamla och de i riskgrupper inte kan få något vaccin. Viktiga samhällsfunktioner kommer inte att påverkas mycket mer än i vanliga fall, eftersom de grupperna av människor i arbetsför ålder inte rekommenderas vaccin mot "vanlig" influensa.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
8 minuter sedan, e-snobben säger:

Av allt som framkommit verkar det vara i stort sett som en vanlig influensa.

Av den statistik som har kommit fram hittills så är den betydligt dödligare. Om dödligheten blir ca 1 %, vilket det hittills tyder på, så innebär det att den är tio gånger dödligare jämfört med säsongsinfluensan. Men det handlar ändå inte om några jättesiffror sett till hela befolkningen. Men i absoluta tal blir det ändå väldigt många döda människor till slut. Beroende på hur mycket det sprids förstås.

• Rösta upp 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
7 timmar sedan, boevil säger:

Jag hade, tidigare , tillgång till utvisningsbåset. Efter att forumet gjordes om ser jag inte utvisningsbåset längre.

men, som @lappen71 sa, tveksamt om tråden var speciellt trevlig...

Jag också. Men tråden blev trist när iMatte, iKnattarna och Balooba försvann.

iMattes inlägg var briljanta med en stor portion humor, och han lyckades knäppa Allians-anhängare på näsan med kalla fakta. :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
3 timmar sedan, mikaellq säger:

Som om man inte fått nog av det i nyheter på TV, radio och varenda #€%&@ notis i mobilen... :rolleyes:

Det är väl bara att sluta lyssna på nyheter, eller surfa in på expressen 5 min om dan

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
12 timmar sedan, Alix säger:

Av den statistik som har kommit fram hittills så är den betydligt dödligare. Om dödligheten blir ca 1 %, vilket det hittills tyder på, så innebär det att den är tio gånger dödligare jämfört med säsongsinfluensan. Men det handlar ändå inte om några jättesiffror sett till hela befolkningen. Men i absoluta tal blir det ändå väldigt många döda människor till slut. Beroende på hur mycket det sprids förstås.

Ok, så pass ändå. Jag håller ändå med dig om att det är lite av en storm i ett vattenglas, om jag förstod dig rätt i ditt svar på mitt inlägg angående Holmenkollen och fylla.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
12 timmar sedan, Alix säger:

Precis så.

Med tillägget att, säg, 7000 döda på en planet med 7 miljarder levande människor blir det bara 0,001‰ döda av viruset. Ens med bara kineser räknat blir andelen ungefär lika obetydlig. 

Den verkliga orsaken till hysterin tas upp på SVT.

https://svt.se/nyheter/ekonomi/coronavirus-slar-mot-svensk-ekonomi

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
32 minuter sedan, e-snobben säger:

Ok, så pass ändå. Jag håller ändå med dig om att det är lite av en storm i ett vattenglas, om jag förstod dig rätt i ditt svar på mitt inlägg angående Holmenkollen och fylla.

Nja, det beror på perspektivet. Många är rädda om sina äldre, och om de äldre är sjukliga så ligger de hyfsat pyrt till. Men ska man vara krass så får man nog säga att det i så fall handlar om dem som redan befinner sig i en påtaglig utförsbacke och att viruset enkom tidigarelägger något som ändå hade legat relativt nära i tiden.

15 minuter sedan, mikaellq säger:

Precis så.

Med tillägget att, säg, 7000 döda på en planet med 7 miljarder levande människor blir det bara 0,001‰ döda av viruset. Ens med bara kineser räknat blir andelen ungefär lika obetydlig. 

Den verkliga orsaken till hysterin tas upp på SVT.

https://svt.se/nyheter/ekonomi/coronavirus-slar-mot-svensk-ekonomi

Konsekvenserna för ekonomin är mycket större, det ser vi redan, även om där förstås redan fanns bakomliggande faktorer som har gjort situationen känslig.

Fast om dödligheten blir 1 procent handlar det om 70 miljoner döda...

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Se där. Denna tråden blev snabbt en politiktråd... rofl.gif.276a53ef12810f7585e30edd506d8b7b.gif

• Haha 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
31 minuter sedan, Alix säger:

Nja, det beror på perspektivet. Många är rädda om sina äldre, och om de äldre är sjukliga så ligger de hyfsat pyrt till. Men ska man vara krass så får man nog säga att det i så fall handlar om dem som redan befinner sig i en påtaglig utförsbacke och att viruset enkom tidigarelägger något som ändå hade legat relativt nära i tiden.

Konsekvenserna för ekonomin är mycket större, det ser vi redan, även om där förstås redan fanns bakomliggande faktorer som har gjort situationen känslig.

Fast om dödligheten blir 1 procent handlar det om 70 miljoner döda...

Jo vi får aldrig bli iskalla kalkylatorer och avfärda det enbart baserat på att så otroligt få drabbas relativt och att jag själv som ung och frisk inget har att frukta. 

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
1 timme sedan, Axelman säger:

Se där. Denna tråden blev snabbt en politiktråd... rofl.gif.276a53ef12810f7585e30edd506d8b7b.gif

:D Så länge redaktionen inte ger tillgång till "Den nya trevliga politiktråden" så får man väl posta här istället då. Har skickat en begäran igår. Vi får väl se vad som händer sen. :D 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...