Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Backupproblem i Catalina


Pocahontas
 Share

Rekommendera Poster

Pocahontas

Ärligt talat, begriper mig inte på det nya APFS och hur Catalina skapar två volymerr en som heter MacInosh HD och en Macintosh Data.

 

Den gör ju likadant när man ska ta backup med SuperDuper, skapar två diskar, och det har funkat ett tag, och fram tills  idag, då avbryts backupen för det kom bara upp en disk på skrivbordet.  Tidigare har det dykt upp två vid backupen och SuperDuper matade ut den första när den klonat klart (MacIntosh HD)

 

Till slut raderade jag allt på båda sektionerna på backupdisken  ..kanske var dumt..

Vilken disk ska jag välja i Superduper när jag ska ta ny backup? 

Hur slår jag ihop volymerna på den externa SSD-disken? Så jag får börja om på nytt?

Var enklare förr...

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocahontas

Tack för länken..

Så mycket klokare blir väl inte, men jag försöker formatterade om disken till MacOS extended, sen fick SuperDuper göra om den till APFS i två volymer , nu får jag se om det fungerar

 

Skärmavbild 2020-03-08 kl. 19.52.38.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocahontas
Postad (redigerade)

Jag tror jag vet vad gjort för fel. 

Den volymen som jag såg på skrivbordet ändrade jag datum varje gång jag tog backup, såsom jag alltid gjort innan Catalina, bara för att hålla reda på när backupen togs, har funkat innan Catalina, men nu, när det är två volymer, så ändrades datumet bara på den synliga volymen, inte den osynliga, och då blev det galet, inser jag nu. 

Får sluta med datering, och fästa en lapp på den backupdisken vilket datum den kördes.

 

Edit:

Det funkar inte ändå..

Fan också..

 

Skärmavbild 2020-03-08 kl. 20.43.25.jpg

Redigerad av Pocahontas
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocahontas

Löste det, hoppas jag..

Tillgrep inte det råd jag brukar ge andra...

Gjorde en Säker start, starta om och körde ny backup, och nu blev det bra.

Så nu är jag förstås fundersam, kanske inte var det att jag hade datum på backupen..

Nu får det bli "datumlöst" och papperslapp 

Skärmavbild 2020-03-08 kl. 20.54.05.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...