Pucko Postad 6 mars, 2020 Share Postad 6 mars, 2020 Det har hänt nåt med min telefon i natt... När jag vaknade var mobildata, wifi och bluetooth avstängt på min iphone (en iphone 7 med ios 13.3.1). Jag kunde gå in i inställningar och starta mobildata och wifi, men när det gäller bluetooth så är det grått och går inte att klicka sig in på, och det står "Inte tillgängligt". I kontrollcenter går det att klicka på bluetooth-knappen, men efter några sekunder blir knappen grå igen. När jag ber Siri att starta bluetooth bekräftar rösten min begäran, men inget händer. Jag har googlat och hittat följande förslag, men inget har funkat... Jag har tvingat telefonen till omstart. Jag har "nollställt nätverk". Jag har uppdaterat ios från "DFU-läge". Någon som har fler förslag? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
polken Postad 6 mars, 2020 Share Postad 6 mars, 2020 Se till att att ha backup, återställ sen telefonen helt utan att ladda tillbaka backupen. Fungerar det inte då heller är det fel på hårdvaran och telefonen måste in på service. Fungerar det så har du någon inställning eller app som ställer till det. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Pucko Postad 6 mars, 2020 Författare Share Postad 6 mars, 2020 46 minuter sedan, polken säger: Se till att att ha backup, återställ sen telefonen helt utan att ladda tillbaka backupen. Fungerar det inte då heller är det fel på hårdvaran och telefonen måste in på service. Fungerar det så har du någon inställning eller app som ställer till det. Okej, ska testa det. Var just inne hos min lokala telefonreparatör som också tyckte att jag skulle återställa luren. Han trodde inte på hårdvaruproblem eftersom allt annat funkar... Tack för svaret! ?? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Pucko Postad 6 mars, 2020 Författare Share Postad 6 mars, 2020 (redigerade) Nu har jag återställt telefonen och bluetooth hoppade igång. Men så fort jag la in min säkerhetskopia igen så var problemet tillbaka. Usch, jag har hundratals appar installerade på telefonen... hur tar man reda på vad det är som strular, månne? Edit: Kan man skriva ut en lista på alla installerade appar, så att det blir enklare att installera dem manuellt? Redigerad 6 mars, 2020 av Pucko Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
polken Postad 6 mars, 2020 Share Postad 6 mars, 2020 Ta bort dem en o en eller ta bort alla och lägg tillbaka en o en. Eller ta bort hälften och kör uteslutningsmetod med halveringsprincip. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Pucko Postad 6 mars, 2020 Författare Share Postad 6 mars, 2020 1 timme sedan, polken säger: Ta bort dem en o en eller ta bort alla och lägg tillbaka en o en. Eller ta bort hälften och kör uteslutningsmetod med halveringsprincip. Ja, det kanske får bli så. Men jag undrar ändå om det verkligen kan vara en app som ställer till det? Om det är så, så misstänker jag i första hand själva Inställningar-appen. Den beter sig lite konstigt... Hänger sig då och då. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rekommendera Poster