Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hittar inte mina iPhone bilder i iCloud


Laban2000
 Share

Rekommendera Poster

Jo, allt började med att min mobil slutade spara bilder till icloud för att den var full (jag har en iPhone 7) den var full med framförallt mina 5000 bilder från 4 år tillbaka. Den kraschade och återskapades till den första säkerhetskopian som jag gjorde, där det inte fanns något på den. Så allt på min mobil har försvunnit. Vad ska jag göra/kan bilderna finnas någonstans? Den finns alltså inte i min icloud och jag har inte någon säkerhetskopia. Men jag hoppas att de finns någonstans, då alla bilder sparades på icloud innan mobilen/iclouden blev full. Hoppas jag fick med allt, bara fråga annars! Tack! 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 minuter sedan, Laban2000 säger:

Hej, ja det har jag! Där finns de bilderna som jag har på mobilen nu?

Har du haft något annat Apple ID? Du har ingen mac som bilderna kan ha laddats in i programmet Bilder?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, Alix säger:

Har du haft något annat Apple ID? Du har ingen mac som bilderna kan ha laddats in i programmet Bilder?

Hmmm, nej jag har kollat det också tyvärr. Men tack ändå!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

38 minuter sedan, Laban2000 säger:

Hmmm, nej jag har kollat det också tyvärr. Men tack ändå!

Trist. Då befarar jag att bilderna är borta. :( Men kanske någon annan har bättre besked. :) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Bilder försvinner inte från iCloud om man inte aktivt har raderat dem. Om ens iPhone kraschar så ska inte bilderna från iCloud försvinna. Om man stänger av iCloud i telefonen, vilket är det som händer om ens iPhone kraschar, då stängs det bara av i telefonen, inte hela iCloud. 

Om du inte hittar dina bilder på iCloud så frågar jag mig om du verkligen hade bilderna där, på iCloud Bilder. Kan de ha varit på iCloud Bildström istället? 

Eller har du råkat spara dem på iCloud Drive?

Det mest troliga är att du hade bilder lokalt på telefonen som inte fanns på iCloud Bilder och de försvann ju när telefonen kraschade utan säkerhetskopia. Du kanske trodde de var uppladdade på iCloud Bilder utan att de var det? 

Eller som Alex misstanke, att det kan vara olika Apple ID. 

 

Redigerad av Raphael
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Raphael

 

Vad är skillnaden på att spara i iCloud och iCloud Drive?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 minuter sedan, bjorma säger:

Raphael

 

Vad är skillnaden på att spara i iCloud och iCloud Drive?

iCloud bildbibliotek https://support.apple.com/sv-se/HT204264

 

iClou drive. https://support.apple.com/sv-se/HT204025

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Icloud har väl en papperskorg där saker som raderats de senaste 40 dagarna hamnar, kanske bilderna kan ligga där? Jag antar att du redan kollat, men man vet aldrig.

Jävla djungel det där. Jag har hållit på med datorer i 30 år och litar ändå inte på att jag förstår de olika molntjänsterna, speciellt när det är flera enheter inblandade.  Enklast var det när man hade en skydrive som var som en vanlig enhet. Bara att betrakta den som ett usb-minne. rsync begriper jag mig också på. Icloud, Google drive och Onedrive, not so much.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...