Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Minimera-problem


JohnBlund
 Share

Rekommendera Poster

Hej,

 

Som användare av både Mac OS och Windows samt Linux så är det en sak jag stör mig otroligt mycket på. Vet inte om det går att lösa eller om det bara är ett fel i operativsystemet som utvecklarna måste lösa, men det har att göra när jag maximerar ett program. Då kan jag inte minimera det rakt av när jag behöver. Jag måste först klicka påa tt göra det till fönsterläge och sen kan jag minimera det. I både Windows och Linux kan jag minimera ett program rakt av, men i Mac OS måste jag först klicka fönsterläge och sedan minimera vilket gör att det tar 100% längre tid. Otroligt irriterande när jag sitter hemma och ska köra många remote desktop sessioner till servrar på jobbet och måste göra detta extra klick som innebär dubbelt så många klick, men kanske tar 3 gånger så lång tid jämfört med ett enkelt minimera som funkar i WIndows och Linux. 

 

Går detta lösa på något sätt eller är det bara ett inbyggt "fel"?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Axelman changed the title to Minimera-problem

Kanske är enklare att jobba med flera skrivbord och byta mellan dem?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, JohnBlund säger:

Bra tips där, har helt glömt bort det. Vad är snabbkommandot för att växla mellan virtuella skrivbord?

ctrl-högerpil och/eller ctrl-vänsterpil

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 timmar sedan, JohnBlund säger:

Bra tips där, har helt glömt bort det. Vad är snabbkommandot för att växla mellan virtuella skrivbord?

Med styrplatta sveper du höger/vänster med fyra fingrar. Du kan också fyrfingersvepa uppåt för att överblicka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...