niclasnoreskär Postad 12 februari, 2020 Share Postad 12 februari, 2020 Hej Har använda nya funktionen Sidecar sedan ett par månader tillbaka och helnöjd, fram till förra vecka då det abrupt slutade fungera. Hittade ett par andra med samma bekymmer som tipsade om att logga ut och sedan in igen på iCloud på enheterna (MacBook Pro och iPad Pro), dock utan resultat. Apples egna support ger mig inga svar.... Någon som har erfarenhet av detta problemet, eller något som kan vara till hjälps? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hummel Postad 12 februari, 2020 Share Postad 12 februari, 2020 Du ger oss inte mycket information att gå på för att hjälpa dig. OS-versioner? Mer exakta maskiner? Anslutning med kabel eller Wi-Fi? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
niclasnoreskär Postad 13 februari, 2020 Författare Share Postad 13 februari, 2020 Senaste tillgängliga OS-versionerna på båda enheterna. Ansluten på samma WiFi. Följt denna felsökningen utan resultat. Båda enheterna måste vara inloggade på iCloud med samma Apple-ID via tvåfaktorsautentisering. Om du vill använda Sidecar måste båda enheterna vara inom 10 meter från varandra och ha Bluetooth, wifi och Handoff aktiverade. Kontrollera även att iPad-enheten inte delar sin mobildataanslutning och att Mac-datorn inte delar sin internetanslutning. Om du vill använda Sidecar via usb måste din iPad vara inställd på att lita på din Mac. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hummel Postad 13 februari, 2020 Share Postad 13 februari, 2020 Skriv gärna versioner på OS så kan denna tråd vara till hjälp i framtiden då "Senaste tillgängliga OS-versionerna" troligen har ändrats. Kan du ge os mer hjälp genom att svara på frågorna jag skrev ovan? Har du testat med sladd? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rekommendera Poster