Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Ny iPhone strular precis som den gamla. Fel på säkerhetskopian?


vote
 Share

Rekommendera Poster

Jag har precis fått en ny iPhone men problemen ser exakt likadana ut med den nya telefonen som den gamla. Jag har problem med att parkoppla mina AirPods.

När jag testade på en annan telefon funkade det perfekt. Alltså kan jag konstatera att det INTE handlar om trasiga AirPods, och min nya iPhone är sprillans så det är inte den heller.

Problemet jag upplever måste sitta i mjukvaran. Då är frågan: om problemet kommer från mjukvaran i min säkerhetskopia (vilket det mesta tyder på), så kan jag absolut nollställa telefonen till fabriksinställningar. Problemet då är att SMS, bilder, kontakter, ja allt på telefonen inte kommer tillbaka. Det enda sättet att få tillbaka allt är ju via säkerhetskopian, och det är själva säkerhetskopian som verkar "korrupt". Hur fasen går jag vidare? Ladda hem ex antal appar manuellt kan jag leva med, men hur får jag tillbaka SMS, bilder, kontakter etc utan att gå via min heltäckande säkerhetskopia?

 

Jättetacksam för en lösning.

Redigerad av vote
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du återställer telefonen.

Ladda inte in din säkerhetskopia.

Fungerar lurarna med enbart iOs i telefonen?

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du provat att bara radera gamla Bluetooth prylar som ligger i listan över saker som telefonen varit parkopplad med tidigare? Om du tar bort allt och börjar om så brukar mycket lösa sig. 
 

En liten kommentar kring att återställa från back-up. Har du iCloud synkronisering påslaget så försvinner inget av det du skriver om även om du börjar på nytt. Det som försvinner är Mail-login och att du får installera om Appar (och därmed försvinner ev inställningar och hur långt man kommit i spel mm). Gamla appar som inte finns i Appstore längre är också lite bökigt att få in i telefon om du börjar om. Då krävs att du har filerna på en dator.  Jag har nästan alltid börjat på ny kula. 

Redigerad av Mr Walker
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...