Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Varför sparades mitt Imovie-projekt inte i backupen?


jonpa
 Share

Rekommendera Poster

Hej.

För en tid sedan kraschade min dator. Som tur var hade jag backupat den med Time machine på en extern hårddisk två dagar innan så jag förlorade inte så mycket. Trodde jag vill säga. För när datorn var reparerad och jag startade upp den med min klon från Time machine så saknades det Imovie-projekt jag jobbat med under två veckor. Allt annat i datorn var en exakt klon av hur datorn var innan kraschen, utom just att Imovie-projektet saknas.

Jag tycker förvisso att Imovie är förvirrande på så sätt att det inte finns någon "spara-knapp". Men då både Imovie och datorn varit avstängda flertalet gånger och jag sedan kunnat återuppta arbetet med projektet så får jag väl ändå anta att det faktiskt var sparat? För info var detta mitt första och hittills enda imovie projekt.

Jag har letat efter projektet i Time machine backupen i foldern användare/filmer där det bör finnas en fil som heter "Imovie library" men det gör det inte. Där finns en som heter "imovie theatre". När jag visade innehåll i den filen fanns inte mitt projekt med.

Så frågorna är:

 

1. Vad gick fel? Varför finns inte projektet med i backupen? Eller vad gjorde jag för fel med själva sparningen av projektet?

2. Finns det något mer jag kan göra, ex leta efter projekt-filen någonstans eller liknande? Jag såg något tips om att leta i biblioteksmappar mm men jag löste det inte. Npgra tips här?



 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns ingen spara-knapp för att iMovie sparar automatiskt.

Kan vara så att du har exkluderat Filmer som iMovie sparar sina projekt i inställningarna för Time Machine.

 

446162169_Skrmavbild2020-02-04kl_20_21_28.png.8e21ed2c9d1b99717cf9a6ab612634f9.png

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...