Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Problem med att koppla upp D-Link DSC 8300LH mot Wi-Fi


Colof
 Share

Rekommendera Poster

Hej

 

Jag har problem med att koppla upp övervakningskameran DCS- 8300LH mot mitt wi-fi.

 

Jag har packat upp kameran och följt alla steg som ska göras enligt instruktion.

Jag har laddat ned appen Mydlink, skapat ett konto samt tryckt ”lägga till enhet”.

 

Har därefter följt stegen och sett till att lampan på kameran blinkat orange innan jag gått vidare.

Allt fungerar bra till dess jag ska ange mitt wifi samt lösenord som kameran ska kopplas upp mot.

Den står och tuggar i ca 2 min till dess att jag får meddelandet.

 

”Bindning misslyckades – Kontrollera Wi-Fi-lösenord och försök igen närmare din router eller åtkomstpunkt.

 

Gör om proceduren och lägger mobilen på routern under installationen. Samma problem.

Tar då och skapar ett gästnätverk utan något som helst skydd, dvs WEP, WPA eller WPA2.

Resulterar dock i samma problem.

 

Kameran har tyvärr ingen ethernet-kontakt utan är rent trådfri.

 

Nätverket består av Fiber samt Apples router Airport Extreme och som extendrar -  airport express.

Har andra saker såsom Sonos inkopplade utan några problem.

 

Vad är felet och ur löser man det?

 

Hälsningar

 

/Fredrik

84311473_575321016650583_8017059836741025792_n.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du 2,4GHz-bandet aktiverat? Den kameran klarar inte 5GHz. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testa att slå på internetdelning i mobilen och testa att ansluta till dess nät. Går inte det heller är det troligen fel på kamerans wifi.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rätta mig om jag har fel men internetdelning är väl via bluetooth. Där är det inga problem då man i början av installationen anmodas ange lösenord för kameran. Detta går via bluetooth.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 minuter sedan, Colof säger:

Rätta mig om jag har fel men internetdelning är väl via bluetooth.

Inte i min iPhone SE, där är det WiFi.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Internetdelning på iPhone kan göras via wifi, bluetooth och kabel. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...