Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Pages funkar inte, behöver hjälp


Thedarklittlegirl
 Share

Rekommendera Poster

Thedarklittlegirl

Hej! Jag har en Mac som jag har haft sen 2014/2015. Jag och maken har formaterat om dom och funkar som dom ska. Men jag har ett problem. Jag kan inte ladda ner pages till min Mac, så fort jag trycker på installera så kommer det upp en ruta där de står (pages kan inte installeras på " OS x Base system" eftersom macOS version 10.14 eller senare krävs.) Jag har inga nya uppdatering på datorn. Jag hoppas någon vet hur jag ska få de stt dunka, behöver verkligen använda pages till skoluppgifter. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du behöver ladda ner och installera ett nyare Mac OS. Mac OS Mojave hittar du i App Store på Mac, antingen att du söker efter det eller klickar på den här länken: https://apps.apple.com/se/app/macos-mojave/id1398502828?mt=12

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du behöver ladda ner den version av Pages du hade. Kolla under "Köpt" i App Store.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, Telly82 säger:

Du behöver ladda ner den version av Pages du hade. Kolla under "Köpt" i App Store.

Det kan ju vara det som hon har försökt med, men att hon hade ett nyare OS pålagt på datorn som försvann när hårddisken formaterades och datorn fick fabriks OS vilket då gjorde att program som kräver nyare OS inte längre kan hämtas. 
Så kan det ju faktiskt vara. :)
 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thedarklittlegirl
2 minuter sedan, Raphael säger:

Det kan ju vara det som hon har försökt med, men att hon hade ett nyare OS pålagt på datorn som försvann när hårddisken formaterades och datorn fick fabriks OS vilket då gjorde att program som kräver nyare OS inte längre kan hämtas. 
Så kan det ju faktiskt vara. :)
 

Ja precis så är de. Har försökt ladda ner de men funkar inte. Men såg nu att jag hittade att jag kan uppdatera till Mac OS nya, så jag ska göra de och hoppas att de funkar då ☺️ Tackar 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Thedarklittlegirl säger:

Ja precis så är de. Har försökt ladda ner de men funkar inte. Men såg nu att jag hittade att jag kan uppdatera till Mac OS nya, så jag ska göra de och hoppas att de funkar då ☺️ Tackar 

Fast Catalina KAN innebära problem med gamla program (som inte behöver vara särskilt gamla).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, Telly82 säger:

Fast Catalina KAN innebära problem med gamla program (som inte behöver vara särskilt gamla).

Det kan till och med vara sprillans nya 32-bitarsprogram.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Thedarklittlegirl säger:

Ja precis så är de. Har försökt ladda ner de men funkar inte. Men såg nu att jag hittade att jag kan uppdatera till Mac OS nya, så jag ska göra de och hoppas att de funkar då ☺️ Tackar 

Om du bara har 64 bitars program rekommenderar jag absolut Catalina, om du har några 32 bitars program som inte uppdaterats så Mojave (länken jag gav var till Mojave). Men de flesta nya vanliga program fungerar med Catalina. Det är mer specialprogram och vissa spel som inte lirar än. 

 

Redigerad av Raphael
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...