Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Password till AppleID?


HagaKyrkogata
 Share

Rekommendera Poster

HagaKyrkogata

Det gick alldeles utmärkt att flytta allt innehåll på min iPhone 6 till min nya iPhone 8?

Se'n tafflade jag uppenbarligen till det?

Jag raderade nämligen de transfererade Swish- och BankID-apparna för att ersätta med nya i iPhon 8an...

Om jag vill hämta ny BankID-app från AppStore avkrävs jag förutom AppleID (som jag kan) jag också

ett lösenord...

Detta lösenord är inte detsamma som den sifferkombination som är alternativet till TouchID!

HJÄLP!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Swish och Bank-iD går inte att flytta till ny enhet och fortsätta fungera. Man måste ladda ner nytt Bank-ID från banken. Swish måste man aktivera igen.

Som vanligt är man behjälplig med en screenshot på dialogrutan för att kunna avgöra vad det handlar om.

 

Lösenordet som efterfrågas är naturligtvis lösenordet till ditt Apple-ID

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HagaKyrkogata

Mig veterligt har jag aldrig använt det (lösenordet, alltså).

Däremot AppleID (vilket jag kan i sömnen).

 

HJÄLP!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, HagaKyrkogata säger:

Mig veterligt har jag aldrig använt det (lösenordet, alltså).

Däremot AppleID (vilket jag kan i sömnen).

 

HJÄLP!

Du har ALLTID haft ett lösenord till ditt Apple-ID. Det är ett faktum.

 

Eftersom du glömt det får du återställa lösenordet.

https://support.apple.com/sv-se/HT201487

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HagaKyrkogata

Jag cirklar runt mellan mina två iPhone (6 och 8; får ibland besked att jag saknar AppleID-trots att jag just skapat ett nytt!)

Känner mig som en Martin Ljung som vill t'at från början...

Kan jag nollställa min nya 8:a och börja om från början?

På min iPhone 6 finna ju allt kvar, t ex BankID- och Swish-apparna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför skapar du ett nytt Apple-ID för? Det löser väl inte ditt problem. 

 

Återställ lösenordet

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du kollar din 6:a först.

Inställningar -> Ditt namn överst

Inloggad på rätt Apple ID?, inga notiser om att ange lösenord för Apple-ID på nytt eller liknande, meddelanden om ej utförd iCloudsäkerhetskopia?

 

Gå sen tillbaka till:

Inställningar ->iTunes och App Store

Inloggad med samma Apple ID som du hade i tidigare steg i iCloud?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du skapar ett nytt Apple ID och loggar in på det, så försvinner dina köp och nerladdningar eftersom köpen är kopplade till Apple ID-kontot. Det går inte att överföra köp från ett Apple ID till ett annat Apple ID. Det man kan göra är att *uppdatera* (inte skapa ett nytt) det Apple ID man har så man får en ny adress, då behåller man sina köp. 

Det du behöver göra här är att återställa lösenkoden så att du skapar en ny lösenkod för ditt gamla Apple ID. Du kan absolut vara inloggad på samma Apple ID och ha tillgång till samma app:ar etc på både iPhone 6 och 8. Men du behöver logga in med din lösenkod. 

På din iPhone 6 antar jag att du har ställt in att bekräfta köp etc genom Touch ID och därför har du inte behövt ange din lösenkod (men för att kunna ställa in Apple ID på den från början så har du använt din lösenkod, den gången). För att ställa in Apple ID på din iPhone 8 måste du ange din lösenkod igen, sen kan du koppla att du bekräftar genom Touch ID. Men lösenkoden måste in först för att få igång Apple ID och dina iCloud tjänster och App Store köp osv. 

Följ Lappens länk innan och återställ lösenkoden, sen har du samma lösenkod på både iPhone 6 och 8 för den tillhör Apple ID. Då kan du behöva ange ny lösenkod på iPhone 6, att den loggar ut dig när du har återställt. 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du en auktoriserad  Macbutik där du bor?

Be dem annars om hjälp. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 minuter sedan, Pocahontas säger:

Har du en auktoriserad  Macbutik där du bor?

Be dem annars om hjälp. 

De kan inte trolla fram det bortglömda lösenordet på annat vis än med de tipps TS redan fått.

Men vill TS betala en Macbutik att läsa innantill instruktionerna på sidan https://support.apple.com/sv-se/HT201487 och då kanske framförallt på sidan iforgot.apple.com så visst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HagaKyrkogata

Tack alla hjälpsamma människor?

Jag högg av den gordiska knuten och gjorde om allt från början...

...och -tro det eller ej- det funkade?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 minuter sedan, HagaKyrkogata säger:

Tack alla hjälpsamma människor?

Jag högg av den gordiska knuten och gjorde om allt från början...

...och -tro det eller ej- det funkade?

Har jag väldigt svårt att tro när du enligt egen utsago inte har något lösenord till ditt Apple-ID

Antingen så ljuger du eller så bara hittar du på fel som du själv sen magiskt "löser"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...