Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Adobe reader kraschar


baconatte
 Share

Rekommendera Poster

Kan inte öppna pdf på min mac längre, förhandsvisning, adobe, visar men kraschar direkt. Får följande delmeddelande. Vad att göra? Har redan tömt cahe,

adobestrul.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du provat att ladda ner och installera Acrobat på nytt?

Gjort säker start?

Provat flera andra dokument?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gjort allt inklusive slängt det gamla och installerat om. Fortfarande samma skit . Kanske dags att överge adobe. Nu kommer det inte ens ett felmeddelande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, baconatte säger:

installerat om.

Bara programmet?

I så fall installera om Mac OS.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har slängt och installerat om. Men det vete f-n om man har lust att gräva djupare och installera om  hela Mac OS. Finns det ngn som vet vad denna felkod innebär

adobestrul.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 minuter sedan, baconatte säger:

Finns det ngn som vet vad denna felkod innebär

Ja, programmet försöker komma åt en minnesadress som antingen inte finns (troligen) eller tillhör ett annat program eller systemet (mindre troligt). Sedan VARFÖR programmet vill försöka komma åt den adressen är skrivet i stjärnorna.

 

Testa att skapa en ny användare (konto), logga in som den användaren och testa vad som händer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gjorde som ni sade. Och med an annan användare funkar det. Men inte med min vanliga. Måste man börja möka med ett nytt mac os eller annat för att kunna använda Adobe. Har kollat på deras supportsida men ännu inte fått ngn respons.

Så nu blir det väl att avinstallera adobe för gott. Tar gärna emot på andra program som kan ersätta adåbe.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet kvar. Har testat med andra pdf filer. Acrobat reader öppnar när man klickar på det. Man ser filen i ca 10 sekunder. Sedan avslutar programmet. Och nu kommer det inte längre någon felrapport..Har dock sparat en tidigare felrapport för ngn kunnig att titta på. 

adobestrul.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

13 timmar sedan, baconatte säger:

Och med an annan användare funkar det.

Då är det inställningsfilerna (för Adobe) som ligger på din ordinarie användare som har blivit korrupt. Lägg dessa på skrivbordet (så du har dem kvar) och starta programmen, så får du nya inställningsfiler.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inget funkar. Har återinstallerat men utan resultat. På adobes support verkar det vara en hel del macanvändare som råkat ur för samma sak. Har tipsat dem med skärmdump. Och allt började hända i januari . Har du ngt tips för vilken version man ska använda om man kör el capitan 10.11.6 (15G22010)?

Annars ger jag upp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får besked från banken som pdf fler. Finns det ngt annat sätt att läsa detta. För nu har jag tröttnat på skitacrobat reader. Det åker ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken reader ska jag installera?  Såhär ser felet ut

Process:               AdobeReader [10062]
Path:                  /Applications/Adobe Reader.app/Contents/MacOS/AdobeReader
Identifier:            com.adobe.Reader
Version:               11.0.0 (11.0.0)
Code Type:             X86 (Native)
Parent Process:        ??? [1]
Responsible:           AdobeReader [10062]
User ID:               504

Date/Time:             2020-01-26 21:18:47.419 +0100
OS Version:            Mac OS X 10.11.6 (15G22010)
Report Version:        11
Anonymous UUID:        1291DEF5-F475-204A-C7F0-1FEB776E6EB2


Time Awake Since Boot: 32000 seconds

System Integrity Protection: enabled

Crashed Thread:        0  Dispatch queue: com.apple.main-thread

Exception Type:        EXC_BAD_ACCESS (SIGSEGV)
Exception Codes:       KERN_INVALID_ADDRESS at 0x000000000000002c
Exception Note:        EXC_CORPSE_NOTIFY
 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Terminalkoden hjälpte inte men däremot funkar pdf med förhandsvisning. Så nu åker acrobat reader ut, förutsatt att det inte finns ngn nyare version som funkar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Länge sen jag sen jag slängde ut Adobe,

Finns det ingen avinstallere till det så ta något program som gör det.

Googla på unistall Adobe Reader

Redigerad av Pocahontas
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hurra efter flera försök att installera adobe lyckades jag och nu verkar det att funka. Tack Pocahontas och Lappen.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle gissa på att det hjälpte med Terminal, det var nåt vajsing med Förhandsvisning.

Skönt det löste sig 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...