Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Iphone XR laddar bara med bil-laddaren, men inte med någon annan laddare


alf_h
 Share

Rekommendera Poster

Skumt problem. Upptäckte att min 6 månader gamla XR plötsligt slutade att ladda från sin vanliga laddare (den officiella medföljande). Men när telefonen hade laddat ut började den att ladda, men bara upp till den nivå att telefonen startade om, efter det upphörde laddningen och batteristatus stod på minimal i några minuter innan den dog igen. Har prövat med en annan laddare för XS, ytterligare en annan laddare samt även köpt en helt ny laddare för XR men med samma resultat, dvs att det går att ladda upp till det att den startar upp, men sen lägger laddningen av. 

 

Det skumma är att bil-laddaren från cigaretttändaruttaget funkar toppen. Den laddar fortfarande telefonen på nolltid. 

 

Har provat att rengöra i kontaktuttaget, har uppdaterat operativsystemet, inget av detta har hjälpt

 

Nån som har ngt tips? Vad kan det vara?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sladden?

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du även provat ny laddkabel förutom laddadaptern?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur många ampere lämnar bil-laddaren?

Hur många ampere lämnar originalladdaren?

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte men det är skiljer säkert. Men varför skulle telefonen plötsligt ändra vilken ampere den är mottaglig för?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 timmar sedan, alf_h säger:

Jag vet inte men det är skiljer säkert. Men varför skulle telefonen plötsligt ändra vilken ampere den är mottaglig för?

Kanske för att den gått sönder och drar mer ström än tidigare?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2020-01-15 på 05:59, Telly82 säger:

Kanske för att den gått sönder och drar mer ström än tidigare?

 

1 timme sedan, alf_h säger:

Det här skulle kunna vara förklaringen. Jag får lämna in den.

 https://www.payetteforward.com/iphone-only-charges-laptop-car-not-wall-the-fix/

Då verkar jag ha haft till hälften rätt. :) Den har gått sönder, men kan bara hantera mindre ström än tidigare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...