Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hur kan mail slinka igen som har inte är adresserat till mig?


Pocahontas
 Share

Rekommendera Poster

Kom sånt där djäkla bluffmail nyss, blir lite förvånad hur ett mail som inte har min mailadress kan komma ner i min brevlåda.

Är det Telia jag ska gå på?

 

Inte min mailadress i mottagarfältet

 

 

Skärmavbild 2020-01-11 kl. 16.40.54.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kan vara att det är angivet dold kopia. Kolla om du har inställningar för spam, vissa tjänsteleverantörer har det. Man kan öka eller minska ”genomsläppligheten”. Jag ser aldrig spam,  jag använder Gmail. Dock är filtret lite för hårt satt där, ibland hamnar riktig epost i spamkorgen.

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Alix säger:

Det kan vara att det är angivet dold kopia. Kolla om du har inställningar för spam, vissa tjänsteleverantörer har det. Man kan öka eller minska ”genomsläppligheten”. Jag ser aldrig spam,  jag använder Gmail. Dock är filtret lite för hårt satt där, ibland hamnar riktig epost i spamkorgen.

Bra att du har koll på brevlådan så att de riktiga mailen blir lästa

  • Gilla 1
  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 timmar sedan, Alix säger:

Det kan vara att det är angivet dold kopia. Kolla om du har inställningar för spam, vissa tjänsteleverantörer har det. Man kan öka eller minska ”genomsläppligheten”. Jag ser aldrig spam,  jag använder Gmail. Dock är filtret lite för hårt satt där, ibland hamnar riktig epost i spamkorgen.

Samma här, måste kolla spamkorgen lite då och då och flytta brev till inkorgen. Dock inte SÅ mycket eller ofta. :) 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spam-filter kan vara hårt satta ibland. Jag gjorde en faktura som hamnade i ett spam-filter så kunden missade betala i tid. 

  • Ledsen 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...