Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Problem med tangentbord (Macbook Air 2013)


villemz
 Share

Rekommendera Poster

Hej, har problem med tangentbordet på min Macbook Air (2013). Tangenten "a" fungerar bara av och till, ofta fungerar den inte alls när jag trycker, men i vissa fall blir det istället två a av enbart ett tryck. 

 

Vad är era bästa tips? Bör jag ta bort knappen och försöka rengöra under? Alltid rädd att börja pilla med hårdvara då jag inte har någon erfarenhet av det. Har läst vissa på internet som menar att det kan vara mjukvara som är problemet, men detta tycks vara på nyare modeller med det nya tangentbordet. 

 

Det som är underligt är att det uppstår perioder när knappen fungerar felfritt (ett par minuter), men sen börjar den lagga igen. 

 

Tar tacksamt emot tips!

 

(Här ser ni ett exempel på hur texten blir när jag inte rättar den utan bra skriver fritt. Mång a a försvinner helt och andraa blir dubbl. Otroligt irriternde och dålig timing då jga hr ett antl uppsatser tt skriv aa i dagrn.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lyckades lösa det! Pillade bort knappen och rengjorde under! gjorde sönder den första, men bytte till en knapp jag aldrig använder. Fungerar finfint nu!

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...