Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Autozoom - slå av?


rikard454
 Share

Rekommendera Poster

Jag måste krypa till korset och be om hjälp, har haft Macintoshdatorer sedan 1984 men har nu ett problem jag inte lyckas lösa. Troligen är det superenkelt att lösa men jag har fatalt misslyckats i alla fall ?

 

På min iMac (Retina 5K, 27" Sent 2015) körandes Mojave (10.14.6) så drabbas jag dagligen av att det zoomas in/ut exempelvis i OpenOffice och i Google My Maps/Chrome (aktuell version). Det är ytterst störande, troligen är det jag som "beställer" detta via min Magic Mouse 2 genom att jag tydligen drar ovanpå musen med fingrarna....

 

Visst, jag hanterar säkert musen fel/håller den fel i handen - men kan man bara inte slå av detta på något sätt? Jag hittar inga som helst sådana inställningar i Systeminställningar --> Mus eller i de olika applikationerna...

 

Hjäääälp  ?
/Rikard

Redigerad av rikard454
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du stänger av det här.

 

 

Skärmavbild 2020-01-10 kl. 21.15.53.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2020-01-10 på 21:16, lappen71 säger:

Du stänger av det här.

 

 

Skärmavbild 2020-01-10 kl. 21.15.53.png

Tyvärr inte, har inte den funktionen i-klickad/på... Det är när jag "drar" med två fingrar på musens överdel som den här ofrivilliga zoomningen sker...

 

/Rikard

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2020-01-10 på 14:11, Telly82 säger:

Tyvärr inte, trodde först att du var något på spåret här men "styrplattegester" är inte genomförbara för iMac'en säger bara att det finns ingen styrplatta ansluten (den betraktar mao inte styrytan på musen som en "styrplatta").

 

Under Hjälpmedel finns det ju en hel del inställningsmöjligheter men jag hittar inget som verkar vara applicerbart på det här problemet...

 

Någon mer som har någon idé?

Cheers!

/Rikard

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, rikard454 säger:

Tyvärr inte, trodde först att du var något på spåret här men "styrplattegester" är inte genomförbara för iMac'en säger bara att det finns ingen styrplatta ansluten (den betraktar mao inte styrytan på musen som en "styrplatta").

Fast artikeln handlar om mus också, om man orkar rulla ner en bit. ;) 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

20 timmar sedan, Telly82 säger:

Fast artikeln handlar om mus också, om man orkar rulla ner en bit. ;) 

Ohja, såg det ? Och har läst även den delen om Mus och det där om 'Smart zoom' kunde ju eventuellt vara boven i dramat men jag hittar inga inställningar för detta under Systeminställningar --> Mus...

 

/Rikard

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...