Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Självskrivande tangent Macbook Pro (Mitten 2014)


Pierrestahl93
 Share

Rekommendera Poster

Pierrestahl93

Hej! 

Jag har problem med att min Macbook Pro skriver av sig självt... Det gäller tangenten *' och den börjar att skriva automatiskt utan att jag gör något, men triggas även igång av att jag trycker på bindestreck, P, enter eller sänka sänka volym-knappen.

Bara att skriva detta inlägg innefattar en hel del raderande av symbolerna '''...

Jag har provat att start om datorn, starta i säkert läge, start med cmd, alt, P och R i 30s samt släppa efter 2 startuppljudsignaler.

Av alla dessa försök så har jag lyckats få bort självskrivandet två gånger, men det höll enbart i 60 s.

Värt att tillägga är att tangenten inte funkar om jag faktiskt vill använda den, till att exempel skriva en stjärna.

Har provat att ändra till andra tangentbord på inmatningskällor, men den byter bara ut symbolen.

Svårt att googla fram då det inte verkar vara någon annan som har stött på liknande problem. 

Hade samma problem för ett år sen drygt, men det verkade lösa sig av sig självt. Dock nu efter systemuppdateringen så är problemet tillbaka.

Har inget smuts under tangenten heller.

Någon som kanske sitter med en lösning eller vet vad problemet är?

Skärmavbild 2020-01-08 kl. 22.41.26.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du råkat spillt något på tangentbordet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pierrestahl93
1 minut sedan, lappen71 säger:

Har du råkat spillt något på tangentbordet?

Inget som spillts på tangentbordet.. det som jag tycker är knepigt är att det är vissa tangenter som får igång självskrivandet med.. medans andra tangenter "avbryter" skrivandet..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, Pierrestahl93 säger:

Inget som spillts på tangentbordet.. det som jag tycker är knepigt är att det är vissa tangenter som får igång självskrivandet med.. medans andra tangenter "avbryter" skrivandet..

Därför som jag frågade ifall något har spillts får det kan uppvisa ett konstigt beteende

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pierrestahl93
Just nu, lappen71 säger:

Därför som jag frågade ifall något har spillts får det kan uppvisa ett konstigt beteende

Bör jag avlägsna samtliga tangenter och köra en ordentlig rengöring kanske?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Byte av tangentbordet borde göra susen - har svårt att se annan lösning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, Pierrestahl93 säger:

Bör jag avlägsna samtliga tangenter och köra en ordentlig rengöring kanske?

Risken är stor att du har sönder minst en tangent, så du får byta tangentbordet i alla fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pierrestahl93
Just nu, Stereotypen säger:

Byte av tangentbordet borde göra susen - har svårt att se annan lösning.

Får se om det slutar inom ett par dagar, annars är det nog så jag får gå till väga :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pierrestahl93
2 minuter sedan, Stereotypen säger:

Byte av tangentbordet borde göra susen - har svårt att se annan lösning.

Vid PRAM reset så fungerade tangenten som den skulle i ca 60 sekunder, vilket i sin tur var märkligt.. och just nu för tillfället så funkar det felfritt. I ett par dagar och för senast några minuter sen gick den loss av sig självt och vid nedtryckning av de tidigare nämnda tangenterna..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade samma problem. Fast det var space-tangenten som hängde sig. Trots att jag inte har något minne av att det skulle ha kommit vätska i den var det tydliga spår av vätska när dom öppnade den på Apple Store. Jag fick se när dom öppnade den. Blev byte av top-case. Kostade 4744kr. Trist. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pierrestahl93

Efter ha låtit datorn vila x antal timmar så är den tillbaka till det normala utan självskrivning. Får se hur länge det håller denna gång!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På min kom och gick det också, tills en dag när det inte vill sluta komma. ?

 

Hoppas du har bättre tur. ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...