Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Telefonen laddas trådlöst men laddas inte.


Mattiasgbg
 Share

Rekommendera Poster

Iphone 8, iOS 13.3

 

Telefonen laddades under senaste natten med en trådlös laddplatta (qi). Plattan köptes i samband med telefonen och har använts nattligen.

När jag hade vaknat i morse, och tyvärr hunnit lämna hemmet utan laddare, upptäckte jag att batteriet inte var laddat. En titt i batteriinställningar (se bild) visar att telefonen anser sig ha laddats, samtidigt har batterinivån minskat under natten. Däremot verkar lite ström ha knuffats in strax innan väckarklockan (telefonen) väckte mig, jag misstänker att det har med funktionen optimerad laddning att göra.

 

Någon som drabbats av liknande?

 

Någon som vet vad felet beror på?

bat.thumb.png.7237eb316d090692a67e63e6b6ce63f2.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har också läst att trådlös laddare inte är lika effektiv återkommer 

med mer fakta

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

36 minuter sedan, ronny säger:

Jag har också läst att trådlös laddare inte är lika effektiv återkommer 

med mer fakta

Inte lika effektiv nej men på en natt så ska den klara av att ladda upp batteriet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så här laddas min under en natt. Laddare från IKEA.

 

 

IMG_1272.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

13 timmar sedan, lappen71 säger:

Så här laddas min under en natt. Laddare från IKEA.

 

 

IMG_1272.jpg

Min brukar se ut så, fast med undantaget att den pausar ett par timmar innan den laddar det sista. Jag har märkt att telefonen måste ligga ganska centrerat på plattan (köpt av Clas eller Kjell) först ladda, så jag kollar alltid att den laddas. Jag gissar att telefonen vid det här tillfället hamnade precis i utkanten av laddzonen så den trodde att den laddades. Men samtidigt borde den upptäcka att det inte händer så mycket i batteriet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...