Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Varför synkas inte Safaris bokmärken


Mons
 Share

Rekommendera Poster

Jag hälsar på min syster som sparat en massa bokmärken i Safari på sin iPad med iOS 9.3.5

Trots att hon både i sin iPad och i sin iMac slagit på att Safari ska synkas via iCloud, så sker inte den synkningen.

I iMacen har hon MacOS High Sierra.

 

Jag har själv en iPhone 4s med iOS 9.3.5 och High Sierra i min MacBook Pro och det synkar fint.

 

Varför lyckas inte min syster?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Därför att hon inte har Safari aktiverat under iCloud inställningarna på båda enheterna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 minuter sedan, lappen71 säger:

Därför att hon inte har Safari aktiverat under iCloud inställningarna på båda enheterna.

Elementärt min käre Watson. Det var det första jag kollade. Sen har vi enligt Apples anvisningar slagit av Safari i iCloud och slagit på igen men utan framgång

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Logga ut på båda enheterna, för att logga in igen, inte en i taget, utan båda skall vara utloggade samtidigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

22 minuter sedan, Mons säger:

Elementärt min käre Watson. Det var det första jag kollade. Sen har vi enligt Apples anvisningar slagit av Safari i iCloud och slagit på igen men utan framgång

Du skrev aldrig det :) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

15 minuter sedan, Stereotypen säger:

Logga ut på båda enheterna, för att logga in igen, inte en i taget, utan båda skall vara utloggade samtidigt.

Menar du logga ut från iCloud på båda?

 

Vi har aviktiverat Safari i iCloud på båda och det samtidigt utan framgång

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 minuter sedan, lappen71 säger:

Du skrev aldrig det :) 

Nä jag slarvade ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...