Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

IMessage på Ipad .


Knutaugust
 Share

Rekommendera Poster

Får inte igång IMessage på min Ipad efter en omistallation... Jag et jag hade samma problem förra ggn för typ 2 år sedan, men då var det bara att aktivera funktionen... Men nu, självklart funkar Imessage mellan appleprodukter som det ska, men övriga meddelamden från personer som ju inte kör apple villmsig inte, varken med skicka eller ta emot.. Jag har kollat vad jag vet alla inställningar i meddelande, Icloud, Apple-Id , telefon och allt på, samtliga enheter som jag har mitt applekonto på.. Självklart har jag senaste uppdateringarna på samtliga enheter.. 

Varför kommer inte IMessage igång för? Jag har även gjort omstarter påsamtliga enheter men nope... ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

36 minuter sedan, Knutaugust säger:

Får inte igång IMessage på min Ipad efter en omistallation... Jag et jag hade samma problem förra ggn för typ 2 år sedan, men då var det bara att aktivera funktionen... Men nu, självklart funkar Imessage mellan appleprodukter som det ska, men övriga meddelamden från personer som ju inte kör apple villmsig inte, varken med skicka eller ta emot.. Jag har kollat vad jag vet alla inställningar i meddelande, Icloud, Apple-Id , telefon och allt på, samtliga enheter som jag har mitt applekonto på.. Självklart har jag senaste uppdateringarna på samtliga enheter.. 

Varför kommer inte IMessage igång för? Jag har även gjort omstarter påsamtliga enheter men nope... ?

för att de skall kunna skicka till dig så måste de ha ett mobil nr att använda

jag har både haft iPads med 3G och enbart wifi

och inte hittat något mobil nr

(iPads använder din epost adress istället)

däremot så fungerar det att skicka och ta emot sms från en iphone

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag antar att det du syftar på är iMessage/SMS-koppingen som gör att du kan skicka och ta emot via din iPhone med din iPad/mac.

 

Vid senaste OS-uppdatering tappade jag detta. Det kom igång på nytt efter att jag slagit av SMS-kopplingen på min iPhone och sedan slagit på den igen. 

På iPhone: Inställningar -> Meddelanden -> SMS-koppling -> XX iPad

 

Du kan ju kolla om det fungerar för dig också.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svaren.. jo jag har testat att slå av och på sms-kopplingen, och j det är mitt mobilnummer som är kopplat till det precis som innan ominstallationen..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...