Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Apple TV och multiroom högtalare, strul!


Xoonix
 Share

Rekommendera Poster

Hej, 

Jag undra om det är någon mer som har upplevt problem med Apple TVn och utljud via Airplay?

Jag har två Audio Pro högtalare jag vill använda samtidigt så jag kan få bra stereo. Installationen av högtalarna via Audio Pros egna app gick snabbt.
Jag Parkopplade dem och gjorde den ena högtalaren till master. Musik från telefonen fungerar utmärkt, då startar musiken upp i båda högtalarna automatiskt bara jag väljer den ena ( det är bara en synlig då den är master). Gör jag samma sak i Apple TVn och väljer att den högtalaren ska vara ljud-ut spelas ljudet endast på en av högtalarna, trots parkopplingen. De båda högtalarna stödjer Airplay 2.

 

Jag har testat att göra den andra synlig också men man kan bara välja en högtalare åt gången och inte båda.... Är det en spärr Apple har för att man inte ska kunna använda två högtalare samtidigt eller vad tusan gör jag för fel då det fungerar från telefonen och Spotify, både som Spotify Connect eller om jag väljer att skicka ljudet via AirPlay  till master högtalaren. Någon med tips för att lösa mitt problem? Eller hållbar work-around :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Är du säker på att högtalarna verkligen stöder AirPlay 2? Mina A10 stöder bra version 1.

Redigerad av gizthewiz
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...