Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Ta bort ovälkomna program som vägrar detta.


Roger Tapper
 Share

Rekommendera Poster

Laddade hem World från Appstore,(tror jag det var) sen visade det sig att jag skulle betala för att använda detsamma vilket jag inte vill, när jag försöker ta bort programmet vägrar det!!

Hur går jag tillväga för att få bort det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På vilket sätt vägrar det? Kräver  lösenord?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 timmar sedan, Roger Tapper säger:

Laddade hem World från Appstore,(tror jag det var) sen visade det sig att jag skulle betala för att använda detsamma vilket jag inte vill, när jag försöker ta bort programmet vägrar det!!

Hur går jag tillväga för att få bort det?

Jag hittar bara Microsoft Word där

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Roger Tapper

Jag menar Microsoft word. programmet kräver inte lösenord utan det hoppar bara tillbaks från papperskorgen när jag försöker dra det dit.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Roger Tapper

Hej igen!

Provade sefr:s tips, det fungerade. Tackar vänligast.

Nu när jag ändå är igång kanske jag kan ställa en fråga till: Min dator slocknar med jämna mellanrum, det är som att minnet inte riktigt räcker till o datorn behöver vila sig i 3-4 sekunder emellanåt. Är det något jag kan göra något åt eller kanske det är hårdvaran som krånglar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Roger Tapper säger:

Hej igen!

Provade sefr:s tips, det fungerade. Tackar vänligast.

Nu när jag ändå är igång kanske jag kan ställa en fråga till: Min dator slocknar med jämna mellanrum, det är som att minnet inte riktigt räcker till o datorn behöver vila sig i 3-4 sekunder emellanåt. Är det något jag kan göra något åt eller kanske det är hårdvaran som krånglar?

Hur mycket RAM-minne är datorn utrustad med? 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, Roger Tapper säger:

Jag menar Microsoft word. programmet kräver inte lösenord utan det hoppar bara tillbaks från papperskorgen när jag försöker dra det dit.

Då är jag med för iOS så är det fritt vad jag vet...

när jag köpte min Mac 2014 fick man digitala serie nr som man

kunde prova utan kostnad under 1 år

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocahontas, det är 8 gb minne i datorn, det fanns två minnesfack tomma, kanske man kan avhjälpa problemet med att fylla de två facken?

MVH Roger.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

29 minuter sedan, rota1113 säger:

Pocahontas, det är 8 gb minne i datorn, det fanns två minnesfack tomma, kanske man kan avhjälpa problemet med att fylla de två facken?

MVH Roger.

Aldrig fel med att ha  mer RAM, vilken modell av Mac har du, viktigt att du köper rätt minnen, mac är kräsen när det gäller sånt.

 

Hur är det med ledigt utrymme på hårddisken? Du bör ha minst 20% ledigt.

Annars  får du städa bort eller flytta över till extern disk.

Redigerad av Pocahontas
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en iMac 27 tum retina 5k en processor på 3,4 ghz Quad core intel core i 5.

Minne 8 ghz 2400 mhz DDR 4.

Vore dig oändligt tacksam om du kan tala om vad jag skall köpa för minne, det finns ju hur mkt som helst när man googlar på ram minne.

Jag kollade lagringen också, det stod 970.59 gb ledigt av 1,03 TB är det tillräckligt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hårddisken  har tillräckligt, men du kan gott dubbla ditt RAM, eller mer.  Den modellen kan ha upp till 64 GB 

Titta på Dustins sida här så hittar du rätt minnen

 

https://www.dustinhome.se/guide/kingston-konfigurator

Finns 3 olika moduler, köp vad din plånbok tillåter :-) 

Skärmavbild 2020-01-11 kl. 15.25.59.jpg

Redigerad av Pocahontas
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2020-01-03 på 13:35, Roger Tapper säger:

Hej igen!

Provade sefr:s tips, det fungerade. Tackar vänligast.

Nu när jag ändå är igång kanske jag kan ställa en fråga till: Min dator slocknar med jämna mellanrum, det är som att minnet inte riktigt räcker till o datorn behöver vila sig i 3-4 sekunder emellanåt. Är det något jag kan göra något åt eller kanske det är hårdvaran som krånglar?

Vilket av förslagen fungerade för sig?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...