Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Ipad2 kommer inte åt nätverk


Holy Smoke
 Share

Rekommendera Poster

Hej! Jag är ägare av en ipad2. Den har fungerat utan några större problem sedan jag köpte den för c:a 7½ år sedan, förutom att den har blivit lite trögare och att det inte har gått att att uppdatera IOS, de senaste åren, men det har jag accepterat. Nu helt plötsligt, när jag startat paddan, möts jag av den vita "Hej, Hello, Hola..." välkomstskylten där jag sedan swipar åt vänster, knappar in den 4-siffriga koden

och i nästa steg tvingas välja ett nätverk att ansluta till. Jag väljer mitt hemma nätverk, som fungerar utmärkt för övriga enheter i hemmet som telefon, dator, hemma larm, tv-box etc. Efter några minuter möts jag av beskedet att "ipad inte kunde aktiveras eftersom att aktiveringsserven inte är tillgänglig för tillfället. Försök att aktivera, genom att ansluta till iTunes, eller försök igen om några minuter" Om problemet kvarstår ombeds jag kontakta Apples support.

 

Jag har provat att starta om ipaden genom att trycka ned av och på knapp + hemknappen samtidigt 1, 2 och 3 gånger i följd. Men jag kommer inte runt problemet. Är det någon som har någon idé om har jag kan komma runt problemet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Se till att ha laddaren ansluten under hela processen. Även om den är fulladdad. 
 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Tack för återkoppling från de som har svarat. OK, jag får se till att Ipaden är fulladdad och ansluten med nätsladden, då jag försöker. Men det känns lite märkligt ändå. Nätverket hemma fungerar för alla andra enheter som använder det och det är ett bra, starkt och stabilt nät (Brebandsbolaget). Jag bifogar en pdf som visar vad som sker på ipaden. Ber samtidigt om ursäkt för sen svar från mig, som postat inlägget från början.

IPad2_problem.pdf

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...