Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Varför saknar behörighet till hyrvideo på iPad men inte på iPhone?


kenla
 Share

Rekommendera Poster

Hej,

 

Det är andra gången jag råkar ut för att jag inte kan se en hyrvideo från iTunes på min iPad Pro 2019. Jag ser videon i Bibliotek och har laddat hem den men när jag ska spela den så går det inte och det kommer upp en textruta med texten:  ”Det går inte att spela upp den här videon eftersom du inte har behörighet till den eller eftersom den inte längre är tillgänglig.”

 

På min iPhone med samma Apple-ID går det att spela videon.

 

Förra gången jag råkade ut för samma sak kontaktade jag Apple support som återbetalade hyran för videon. Den gången testade jag inte att spela videon med iPhone.

 

Någon som vet vad som händer? Jag provade logga in och ut på iTunes med Apple-id på iPad men det är samma resultat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom

Var spelade du den först?

 

Senast jag hyrde video (enda gången) på iTunes kunde man bara spela den på en enhet, nämligen den man började på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag försökte spela på iPad först.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu spelar jag videon via Apple-tv efter att ha spelat den på iPhone så det verkar inte ha någon anknytning till endast en enhet. IPad går dock inte. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var i kontakt med Apple support som nollade köpet. De kunde inte tala om vad som var fel. 

 

Men efter att jag tog bort nedladdningen verkar allt fungera?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...