Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Nyköpt MacBook Air behöver laddas 2 ggr/dag


agnesjulia
 Share

Rekommendera Poster

Hej! 

Har precis köpt en ny MacBook Air och är supernöjd med den. Använder datorn till att plugga dvs skriva, söka information och kolla på videoklipp. Nu till problemet; datorn kan ladda ur 2-4% under 10 minuter vilket resulterar i att batteriet laddar ur väldigt fort och att jag behöver ladda datorn ca 2 ggr/dag då jag pluggar. 

Ska det behöva vara så? 

Vad är den ''normala'' batteritiden för en nyinköpt MacBook?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Upp till 13 timmar ska den klara.  Du kanske installerat nåt som drar ström i bakgrunden??

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Videoklipp tar mycket ström.

 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 timmar sedan, Raphael säger:

Videoklipp tar mycket ström.

 

Enligt Apple’s spec ska den klara 13 timmar konstant videotittande. 

Redigerad av polken
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

16 minuter sedan, polken säger:

Enligt Apple’s spec ska den klara 13 timmar konstant videotittande. 

Nja, det är ju en sanning med modifikation.

Citat
Ström och batteri2

Upp till 12 timmars trådlös surf

Upp till 13 timmars uppspelning av iTunes-filmer

...

Uppspelningstestet med iTunes-film mäter batteritiden genom att spela upp innehåll i 1080p hd med skärmens ljusstyrka inställd på 12 klick från nederkanten eller 75 procent.

Frågan är om det tittas på strömmad film trådlöst och vad som menas med iTunes-filmer. Är iTunes-filmer sådana som redan är nedladdade lokalt?

Redigerad av Telly82
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 timmar sedan, polken säger:

Upp till 13 timmar ska den klara.  Du kanske installerat nåt som drar ström i bakgrunden??