Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
HagaKyrkogata

iPhoneSE-->iPhone6s

Rekommendera Poster

Jag vill överföra 'allt' från SE till 6s, dvs också appar som t ex Facebook, Sportstracker och Kontakter. Hur gör jag?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Med tanke på den urusla felbeskrivning säger jag hoppa på ett ben motsols samtidigt som du sjunger we shall overcome 😉😂

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja var ska jag börja med. Du talar inte om vilken telefon det gäller, inte berättat vad du har gjort tex. Har du startat telefonen. Har du gjort det man ska göra i support artikeln jag länkat till. Man kan väl säga att man famlar i mörkret med den information du gett.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
3 timmar sedan, HagaKyrkogata säger:

Jag vill överföra 'allt' från SE till 6s, dvs också appar som t ex Facebook, Sportstracker och Kontakter. Hur gör jag?

Så här blev det för mig när jag bytte iPhone, minns inte riktigt hela förfarandet, men när jag startade upp min nya telefon, så fick jag en guide att om jag ville föra över data ifrån den gamla telefonen, gick väldigt smidigt, bara att ange Apple-ID så överfördes allt automatiskt. Men skulle det mot förmodan inte fungera gör så här:

Först synkar du telefonen med iCloud via iTunes eller trådlöst: På gamla telefonen:

Inställningar/ tryck överst på ditt namn/ tryck på iCloud/ nu syns appar som använder iCloud, bocka i om något eventuellt inte är valt/ sedan scrolla ned till iCloud säkerhetskopia, tryck där. 
Se så iCloud säkerhetskopia är aktiverat/ Tryck på ”säkerhetskopia nu”. Detta funkar via Wifi om det är inställt tidigare via iTunes. 
Allt detta går att göra också via iTunes, koppla isåfall din telefon med kabel till datorn, nu startar iTunes, om inte klicka på iTunes. Synkroniseringen startar automatiskt, om inte klicka på ”telefonikonen” uppe till vänster. Välj säkerhetskopiera till iCloud, välj kryptering om du önskar (glöm inte lösenordet bara som du måste ange). Klicka sedan på synkronisera. 
Klart. 
Med den nya telefonen så kollar du i Inställningar på din nya telefon att iCloud är på. Du kommer att få frågan säkert flera gånger att du ska logga in med ditt Apple-ID. När detta är gjort så synkroniseras allt från din tidigare telefon över till din nya. Kan ta en stund. 
edit: Appar tar du ned på nytt ifrån App-store. 
God Jul

Redigerad av iMarc

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Du behöver ha påslaget iCloud säkerherskopia i din SE. Då gör den backup av allt inkl app:ar på iCloud när du är ansluten till wifi. Du kan även trycka igång säkerhetskopiering manuellt. 

Inställningar - Apple ID - iCloud - iCloud säkerhetskopia. 

När du startar din nya telefon första gången så får du upp en fråga där om Apple ID, ställa in iCloud och ladda in säkerhetskopia. 

Om du redan har startat telefonen utan att ladda in säkerhetskopia, så kan du nollställa telefonen under Inställningar - Allmänt och börja om. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack Raphael:-) Allt går bra att överföra från iCloud - utom min appar 'utanför standardssystemet' t ex Kontakter, Facebook, Sportstracker, BankID, minBank mm mm. Något jag missar?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Bank ID måste du tanka ner på nytt

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hade nästan tänkt det själv...men de andra nämnda? Kontakter kommer från gmail tror jag, går den att spara (separat) till iCloud (eller Google)?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kontakter har man ju sparat på iCloud, de kommer igen när man slår på iCloud Kontakter. 

Om du har kontakter på Google så måste du ställa in Kontakter på det så den hämtar dem från Google. 

Sportstracker vet jag inte vad det är för något.

Men Säkerhetskopiering på iCloud sparar även data som tillhör app:arna. När du återskapar från en säkerhetskopia från iCloud så följer datan med för det som lagrats lokalt. För det som tillhör synktjänster så behöver de synkas först. 

Om du inte kan säkerhetskopiera till iCloud eller om det inte gick att återskapa från en iCloud-säkerhetskopia - Apple-support

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja, jag har mina kontakter på Google, flera hundra. Vilken 'Kontakter'app skall jag använda i kombination med GMail-appen så att jag kan använda mina kontakter för sändning/mottagning av mail? 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
12 minuter sedan, HagaKyrkogata säger:

Ja, jag har mina kontakter på Google, flera hundra. Vilken 'Kontakter'app skall jag använda i kombination med GMail-appen så att jag kan använda mina kontakter för sändning/mottagning av mail? 

Har du ens använt en iPhone överhuvudtaget tidigare? Börjar undra med tanke på dina frågor.

Du använder den inbyggda Kontakter för att hantera dina kontakter. Lägg till ditt Gmail konto under Inställningar - Lösenord och konton. Aktivera Kontakter så syns dom i appen Kontakter

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
2019-12-24 på 19:19, lappen71 säger:

Med tanke på den urusla felbeskrivning säger jag hoppa på ett ben motsols samtidigt som du sjunger we shall overcome 😉😂

Det där funkar bara vid fullmåne :byrakrat:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Thank U Lappen71 for your kindness and professionalism-->my (Google) Contacts are now transferred:-)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
1 timme sedan, HagaKyrkogata säger:

Thank U Lappen71 for your kindness and professionalism-->my (Google) Contacts are now transferred:-)

Stod det så?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...