Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Datorn är auktoriserad med ett annat Appel-ID


lappen71
 Share

Rekommendera Poster

Köpte en iMac förra veckan. Han sa att han gjort alla förberedelser som man skall.

Men nu när jag försöker spela upp musik så får jag upp denna ruta.

 

244454951_Skrmavbild2019-12-23kl_15_16_48.png.23d73cd7fd5a12c872de73fae9778bdc.png

 

Skicka mess till honom och han sa att han trodde han gjort det men skulle göra det.

Fick svar att det skulle vara utfört. Icke sa nicke, samma ruta igen.

Ringde Apple Support för ingenstans kunde jag hitta information om detta på webben.

Men dom kunde inte göra något så vad gör man nu?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det märkliga är att det har gått bra att spela musik i nästan en vecka men plötsligt dök rutan upp.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mycket märkligt det är MIN musik som inte går att spela. Apple Musik går alldeles utmärkt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, SirKnasen säger:

Inte så att du har för många auktoriseringar?

Har för mig man kan auktorisera 5 datorer.

Kan du kanske avauktorisera en gammal dator du inte använder längre och se om det gör någon skillnad?

https://support.apple.com/sv-se/HT201251

Nej jag har två datorer auktoriserade. Problemet är att det inte är mitt Apple-ID som datorn är auktoriserad med.

Enligt säljaren har han avauktoriserat den något jag ju inte kan verifiera men jag tror på honom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Pocahontas säger:

Säljaren borde nog kolla här

https://support.apple.com/sv-se/HT205064

Enligt Apple Supporten när han avauktoriserade sin dator så ska den försvinna från den listan.

Sen kom han med någon luddig förklaring som jag inte höll med om men som han vidhöll vid.

 

Citat

När du försöker koppla ett annat Apple-ID med en enhet som redan är kopplad kan följande meddelande visas: Den här enheten är kopplad till ett annat Apple-ID visas. Du kan inte koppla den här enheten till ett annat Apple-ID under [antal] dagar. Beroende på när du kopplade din enhet till ditt Apple-ID så kanske du måste vänta i upp till 90 dagar med att koppla enheter till ett annat Apple-ID.

  

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så jag tänker vackert vänta 90 dagar men fungerar det inte efter det så kommer dom få höra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men att spela genom Safari i deras webbspelare går alldeles utmärkt ?

Skärmavbild 2019-12-23 kl. 19.40.43.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 months later...

Problemet har fått sin lösning. Inte efter 90 dagar men 127 ?

Men nu kan kan äntligen spela min musik på datorn.

 

 

Skärmavbild 2020-04-28 kl. 15.54.20.png

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...