Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Macbook pro mid 2012 batteribyte


fridde2.0
 Share

Rekommendera Poster

Hej forumet!

 

Då det gick så bra senast jag vände mig hit med reparation av min macbook så provar jag nu igen. 

Min Macbook Pro mid 2012 har ett ganska kortlivat batteri på ca 1,5 h och jag tror att det är, efter snart 1200 cykler, dags att byta batteri. Se bild nedan.

 

Givetvis är jag inte den som är den som går till MacButiken utan har en studentbudget att förhålla mig till. Det jag nu söker är därför erfarenhet av inköp av batterier. Jag har läst en del forum och sett och hört att man behöver ha en tillverkare som tillverkar ett batteri som kommunicerar väl med datorn och inte är skumt i övrigt. 

 

Jag har kollat lite på macpatric som säljer NewerTech NuPower och det verkar vara ett gediget batteri enligt NewerTechs hemsida med en gnutta extra kräm , men prislappen kanske är i överkant för den lilla extra krämen man får på 10%. 

https://macpatric.com/products/newertech-nupower-battery-for-macbook-pro-13-2009-current-non-retina-models?variant=17609982727

 

Vidare har jag läst om något som heter OWC och såklart läst om iFixit's batterier som verkar vara lite mer skum kvalité av recensionerna att döma.

 

Tråkigt att man inte kan beställa originalbatteri från en säker källa vad jag har hittat. Men är det någon som kan rekommendera en återförsäljare av god kvalité till bra pris? Vad tror ni om NewerTech? 

Screen Shot 2019-12-23 at 16.28.58.png

Redigerad av fridde2.0
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har handlat på batterikungen.se och blev nöjd.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Röstar också på batterikungen. Köpt två stycken till utan några problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...